Co2 ladder vervangen door diffusor

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Co2 ladder vervangen door diffusor

Bericht door karinD »

Ik heb een paar vragen over diffusors. Ik heb het Dennerle wegwerpsysteem voor in mijn 60 liter bakje. Daarbij heb ik een ladder. Leuk idee, maar volgens mij verspil ik best veel Co2 ermee en de ladder raakt zeer regelmatig los van de wand waardoor de ladder niet meer dorloopt en ik dus zo'n beetje alle Co2 verspil.
Dus wil ik een ander systeem. Nu ben ik deze tegengekomen:

Afbeelding

Deze is geschikt voor aquaria tot 80 liter. Is dit wat voor mijn systeem? Of raden jullie wat anders aan?
Kan ik een diffusor zo op de slang plaatsen die nu op de ladder gekoppeld zit? Of moet er nog ergens een bellenteller tussen? Die heb ik nu niet omdat ik nu de bellen zelf kan tellen in de ladder.
Ik las iets over een drukregelaar met nanometer. Moet dat erop of hoeft dat niet persé? ik heb wel een drukregelaar, maar daar zit geen nanometer aan.
En wat is de beste plek voor een diffusor? Vlak naast de filteruitstroom zodat die gelijk de Co2 door het aquarium verspreid of juist niet? Mijn ladder zit in de andere achterhoek als mijn filter.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Co2 ladder vervangen door diffusor

Bericht door Linda »

Een diffusor is een verbetering tov de trap. Een reactor schijnt nog beter te zijn en kan extern geplaatst worden. Ik heb verder geen ervaringen met beide apparaten helaas..

Je kunt de diffusor inderdaad het beste bij de uitstroom van het filter plaatsen en ik geloof hoe meer onderin hoe beter.

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Co2 ladder vervangen door diffusor

Bericht door tobyderks »

Ik heb een tijd geleden ook die trap vervangen voor volgens mij precies dezelfde diffusor. Maar met deze heb ik geen goede ervaring. Ik heb er 2 gehad, maar ze maken een zeer irritant piepend geluid wanneer er lucht doorheen komt. Mijn advies is dus om te investeren in een iets duurdere, maar die misschien minder geluid maakt.
Bellenteller is niet nodig, je kan in de overgang van het buisje naar de luchtkamer de bellen tellen. Ik heb nooit een nanometer gebruikt.

Gebruikersavatar

Menky
0-200
0-200
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:33

Re: Co2 ladder vervangen door diffusor

Bericht door Menky »

Ik gebruik voor mijn Dennerle wegwerpsysteem een aquario neo diffuser.
Momenteel de allerbeste kwaliteit/prijs verhouding wat je kunt aanschaffen.
Afbeelding
Daarbij is ie van kunststof dus breekt ie ook niet zo makkeliik :)
De meest informatieve website over Aquascaping: www.tspt.nl

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Co2 ladder vervangen door diffusor

Bericht door karinD »

Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik op zoek naar de aquario neo difusor.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”