m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door amber98 »

Tetra's en zalmen zijn de meest voorkomende scholen visjes. Fantoomzalmen vallen daar ook onder, echter is er wel een rangorde bij deze vissen aanwezig in tegen stelling tot andere soorten. Goede keuzes zouden kunnen zijn de paracheirodon simulans die je zelf eerder al genoemd had, hemigrammus erythrozonus, thayeria boehlkei, gymnocorymbus ternetzi, moenkhausia pittieri etc etc. Heel veel keuzes qua rustige scholenvisjes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Ilse »

Dankje! De moenkhausia pittieri was ik nog niet eerder tegen gekomen, wat een mooi visje. Ik kan weer even verder met puzzelen.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door amber98 »

Als je ze in verkoopbakken ziet, zijn ze absoluut niet mooi. Dit worden ze pas als ze wat ouder worden en in een goed ingericht aquarium zitten. Dit geld voor de meeste vissen. Maak je keuze dus niet door te kijken in winkels. Op YouTube kun je wel veel kijken naar gedrag ed ;)

Gebruikersavatar

Goblin
0-200
0-200
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 apr 2017 11:34
Locatie: Drenthe

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Goblin »

Moenkhausia pittieri is zeker mooi, net als Moenkhausia sanctaefilomenae. Ze zijn wel wat groter dan de reguliere tetras. Rond de 6cm als ik het me goed herinner. Veel grote vissen doet een aquarium klein lijken vind ik altijd. Houd dus ook rekening met de volwassen grootte van de aquarium bewoners die je aanschaft.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Ilse »

Inderdaad amber.. Ik bekijk ze allemaal via YouTube, dat zegt toch meer dan wat foto's of een aanblik in de winkel.

En dat van de grootte is ook iets om goed in het achterhoofd te houden. Hoewel het toch lastig blijft om de vissen denkbeeldig op elkaar af te stemmen. Het blijft toch een beetje afwachten hoe het uitpakt denk ik.. tenminste, voor mij, de eerste keer. 😉

Gebruikersavatar

Goblin
0-200
0-200
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 apr 2017 11:34
Locatie: Drenthe

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Goblin »

Je bent in ieder geval goed opweg door uit te zoeken wat bij elkaar past. Veel van ons zijn een stuk minder zorgvuldig begonnen met de hobby. :duim:

Je hoeft ook niet in een keer het aquarium vol te proppen. Sterker nog is het af te raden dat te doen ivm nitriet. Je zou dus altijd kunnen beginnen met de vissen waarvan je zeker weet dat je ze wilt hebben. Dan kun je altijd later een schooltje van het een of ander toevoegen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Ilse »

Ik doe mn best! :) En tegelijk aanschaffen gaan we niet doen inderdaad.. ;)

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Erik1974 »

Pitieri's zijn zeker mooi, ik heb er inmiddels meer dan 25 zwemmen in mijn bak. Begonnen met 6 stuks en in de loop van tijd ook nog meer dan 20 verkocht! Ze kweken bij mij best makkelijk, in de zomer met de warmte niet, maar nu de temperatuur in de bak weer daalt heb ik inmiddels al weer 3 jongen gespot.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Ilse »

Erik1974 schreef: 12 nov 2018 08:00 Pitieri's zijn zeker mooi, ik heb er inmiddels meer dan 25 zwemmen in mijn bak. Begonnen met 6 stuks en in de loop van tijd ook nog meer dan 20 verkocht! Ze kweken bij mij best makkelijk, in de zomer met de warmte niet, maar nu de temperatuur in de bak weer daalt heb ik inmiddels al weer 3 jongen gespot.
Wat leuk Erik, en in welke laag zwemmen ze vooral bij jou? Ik lees verschillende dingen en vroeg me af of ze echt de middenlaag innemen, of meer midden-onder. Dit omdat ik met de gouramis boven en altispinosas + waarschijnlijk corydorassen beneden wel een echte midden school moet hebben denk ik, of evt midden-boven, maar liever niet onder het midden dacht ik zo.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Ilse »

In welke laag zwemmen ze vooral bij jou, Erik?

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Erik1974 »

Sorry, ik had weer geen notificatie gekregen zie ik. Ze zwemmen vooral midden/onder. Bovenin zie ik ze niet zo vaak, ze zwemmen er wel af en toe maar meestal in het midden.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: m. altispinosa met diamantgouramis en dwergklauwkikkers?

Bericht door Ilse »

Geen probleem, dankjewel :)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”