Visbestand 55l bak

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Ja daar heb je misschien wel gelijk in! Het is al een pak beter nu dat de labeo en de sumatranen weg zijn :D
Maar denk wel dat ik het ga proberen :) moest hij nu al sterven, ga ik het gevoel hebben dat ik niet alles eraan gedaan heb om hem te redden.

PS: in de grote bak zijn er 2 sumatranen bijgekomen :D geweldig om het grootteverschil te zien met mijn huidige

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Update!:

De plecostomus en de siamese algeneter zijn verhuisd! Ze zitten in een 250cm aquarium van een vriend :)
Ben echt blij dat ze nu op een plaats zitten waar ze lekker kunnen groeien :D

En m'n betta zit nu ook apart! Heb in een stuk plexiglas gaten geboord, de plaat in het aquarium gezet & lichtjes vastgekit in de bovenste hoeken. En gezorgd dat de aanzuig van mn filter in het apparte stuk zak. Zo ben ik zeker dat ik geen 'deadzone' met stilstaand water creërde. Ik merk wel dat de betta zich meer op z'n gemak voelt. Hij zwemt wat sierlijker rond :)

Nu dan beginnen nadenken over de herinrichting :D wil nog altijd een zandbodem. Ikzelf zat te denken aan wat kleine simpele visjes. Misschien wat tetra's ofzo. Op de bodem twijfel ik nog altijd tussen kuhlii's of cory's :roll: . En zouden hier wat garnalen en kreeftjes bijkunnen?

Nu zitten er dan de betta (helemaal apart) 2 molly's en een regenboogzalm in. En spoedig een zandbodem met enkele nieuwe plantjes.

Groeten Aaron

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door amber98 »

Garnalen worden wel eens opgegeten door de betta. Kreeften kun je beter niet samenzetten met vissen. Deze willen ze nog wel eens door midden knippen. Verder blijf ik bij de soorten die ik je genoemd heb. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Okee geen garnalen of kreeftjes dan. Ik denk dat ik voor cory's ga gaan omdat het toch de meest actieve vissen zijn die je het meest ziet.
En dan waarschijnlijk wat tetra's of hyphessobrycon amandae of microrasboras.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Dag iedereen!

Omdat het nu precies beter gaat met de betta, en ik toch graag m'n aquarium wil herinrichten, was ik over het volgende aan het denken.

Ben even de 2ehands-sites aan het afspeuren op zoek naar een kleine bak, heb nu eentje van 30 cm x 15 cm x 20 cm op het oog.

Zou dit een voldoende grote bak zijn voor m'n betta? Dan krijgt hij z'n eigen bakje, de betta-bak :D.
Zo kan ik dan m'n volle 60cm benutten voor m'n cory's en de andere visjes.

Of is deze bak toch misschien te klein voor hem? Hij zou dan (normaal gezien) de enige bewoner zijn, en ik richt hem helemaal naar z'n wens in.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door amber98 »

De bak komt uit op 9L en dit vind ik toch wel erg klein voor een betta. 20-30L is naar mijn idee toch wel het minimum.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Wow inderdaad, niet bij stilgestaan. Foto's bedriegen dus echt :D opzoek naar een groter bakkie dan!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door amber98 »

Er staan vrijwel altijd kleine bakken van superfisch op marktplaats. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Heb een 30l bakje gevonden! Nu zien wanneer ik hem kan gaan halen.

Hoe kan ik deze nu het best indraaien? Met water van mijn andere aquaria? Filtermateriaal overzetten is helaas niet mogelijk.
Of met gewoon leiding water?

Gr Aaron

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door amber98 »

In water zitten geen bacteriën. Alleen via het omzetten van filtermateriaal of volledige bodem, krijg je de juiste bacteriën in de bak. Je kan dus net zo goed leiding water gebruiken. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Okee top! dan laat ik hem eerst even indraaien. Enkele weekjes en goed water wisselen is de boodschap zeker ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

De bak is heringericht! Er ligt nu zand in, in het weekend komen er dus een aantal cory's bij.

Nu weet ik nog niet welke vis ik voor de midden/boven zone ga nemen. Iemand een mooi voorstel?
Momenteel zitten er nog 2 molly's in.

Groeten

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door tobyderks »

Honinggoersmi's? Ik denk alleen niet dat zij de black molly's fijn gezelschap zullen vinden😅

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door Aaron »

Dank voor de reactie maar dat is dan spijtig genoeg geen optie :( ben eventueel aan het twijfelen om er wat guppen en te gooien en ze lekker te laten kweken. Maar het is nog maar een idee, weet het.momenteel echt niet.

Is het mogelijk om i.c.m. de corys wat garnalen te houden?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 55l bak

Bericht door amber98 »

Corydoras en garnalen kunnen wel samen, altijd zal er wel een kleintje opgegeten worden maar corydoras jagen niet. Mollies zullen wel af en toen garnalen snoepen (Niet veel aangezien ze voornamelijk plantaardig eten)

Misschien voor de bovenlaag alleen de 2 mollies houden en er verder alleen een middenschool toevoegen? Wat is het geslacht van de mollies?

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”