Dode vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Er is iets met mijn aquarium maar ik kom er niet uit wat dit precies is.. De waardes zijn goed alleen mijn kh is wat hoog
No3:25
No2:0
Gh:4
Kh: 15?
Ph :6.4
Chloor:0
Co2:35
De afgelopen 2dagen vind ik elke keer een dode vis waaronder net een discus en ik weet zelf even niet meer wat ik moet doen.. Ik ververs het water nu gemiddeld om de 2 dagen met +-30%

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Hoe groot is het aquarium waar ze in zitten en met hoeveel vissen/welke vissen? Wat voor filter? Is de temperatuur goed? Zien de vissen er slecht of ziek uit? Welke vissen sterven er buiten de discus?

De waterwaardes lijken redelijk normaal... hier kan het denk ik niks mee te maken hebben

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Het aquarium is 150-60-60 en het bestand bestaat nu uit
5 discussen
5 roodkopzalmpjes
10 neontetras
4 (tijdelijke) Malawis die gaan vanavond of morgen weg
6 coridoras
En wat L nummers
De tempratuur is momenteel 28graden vanwegen de Malawis de discussen lijken niet lekker in hun vel te zitten ze zijn erg donker en hebben witte stip dit word al 2 dagen behandeld de rest van mijn vissen zien er gezond uit buiten wat tetras die ook stip hebben.
Ik heb zelf het gevoel dat er iets in mijn aquarium zit ofzo. Het is al een paar weken dat er iets niet klopt maar ik kan zelf mijn vinger er niet op leggen en de neiging om maar opnieuw te beginnen word erg groot

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Oja ik heb een eheim experience buitenfilter en gister vond ik een dode L nummer

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Het kan ook aan de witte stip liggen. Deze kan nogal wat zwakte veroorzaken. 28 graden is overigens perfect voor discussen, 25 zoals veel mensen hebben, is voor hen erg koel. ;) zolang je de oorzaak niet weet, heeft opnieuw beginnen waarschij blijk geen zin. Het is goed mogelijk dat het dan exact hetzelfde gaat als nu.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Hmm oké dankjewel! Ik behandeling ze nu tegen de witte stip en als de Malawis eruit zijn gaat de tempratuur langzaam aan weer naar 30graden. Raak er een beetje moedeloos van er is elke keer wel iets met dit aquarium en begrijp niet waar dat vandaan komt

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Een beetje hoop: mijn bak heeft 1,5 jaar alleen maar ellende gehad en inmiddels draait ie een jaar perfect. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Dan blijf ik hoop houden 😁 ik kom net thuis en zie dat het met een discus echt heel slecht gaat ik geef al een middel tegen stip maar lijkt niet aan te slaan wat kan ik nog meer doen?
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Ik zie veel stippen, heb het idee dat hier toch jou probleem ligt. Welk medicijn gebruik je tegen witte stip? Als de kuur is afgelopen, kun je het beste de temperatuur weer naar 30 brengen. De levenscyclus gaat dan veel sneller van de parasiet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

De tempratuur loopt nu idd langzaam op naar 30 graden. Momenteel gebruik ik trichosal. Dit is tegen huidaandoeningen, parasieten en bacteriële infecties. Maar het lijkt niet te werken het is vandaag dag 4 van de kuur en de stip lijkt alleenmaar erger te worden. Vamiddag ga ik exit halen en een bruissteen toevoegen in de hoop dat dat meer doet. Gister avond weer een discus dood dus ze zitten nu nog met ze 4e wat ook niet erg goed is maar wil momenteel geen vissen toevoegen vanwege die onregelmaat in me aquarium heb voor de zekerheid even een foto toegevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar

Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Re: Dode vissen

Bericht door Aaron »

Filter je toevallig niet over actieve kool?
Die haalt toch de medicatie uit je water? Misschien heeft je kuur daarom niet veel effect

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Exit werkt niet, je kan beter een medicijn van sera nemen voor witte stip (uit mijn hoofd costapur)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Te chille wel bactopur? 😣 Gister toevallig exit besteld omdat iedereen dit altijd zo aan prijst😣😣😣
De tempratuur staat sinds gister op 30 graden en ze lijken het wel wat beter te doen. Heb me filter al uitgepluist of er niet toevallig toch actieve kool in zat maar dat is niet het geval. Gister grote ww gedaan en gelukkig geen dode vissen meer al had ik wel verwacht dat deze discus het ook niet zou redden. Ik laat nu de tempratuur nog een paar dagen wat hoger staan al lijken me coridorassen dit wat minder leuk te vinden. Ik begin weer een klein beetje hoop te houden ook omdat ze ineens weer super goed beginnen te eten. Kan dit trouwens ook komen door te vaak levend voer?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Exit is veel te veel gebruikt, meeste ziektes en parasieten zijn er resistent voor. Je kan het natuurlijk altijd proberen als je het toch al besteld hebt. ;) normaal gesproken wordt witte stip niet veroorzaakt door levend voer maar een verminderde weerstand.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Dode vissen

Bericht door sammie95 »

Dankjewel! Gister de eeste keer exit gebruikt. De stipjes lijken minder te worden en de discus begint weer iets meer kleur te krijgen! Die verminderde weerstand zal dan wel komen door de stress van de Malawis kan niet wachten tot die weg zijn!

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”