Aquariums

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatrickSter
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2017 09:20

Aquariums

Bericht door PatrickSter »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik sta op het punt om een auarium te kopen maar ik kan niet goed kiezen tussen Superfish home 60 Led en Juwel Primo aquarium 60 Led.
Wat is nou precies het verschil? of is de superfish gewoon een wat mooier design aquarium waardoor hij wat duurder is?

Ik ben van plan om met wat planten te werk te gaan en wat verschillende visjes, maar ik weet nog niet wat precies.
Zit er dan ook een verschil tussen de aquariums die ik beter zou kunnen aanschaffen?

GR.

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquariums

Bericht door tobyderks »

Qua maten zijn ze ze goed als gelijk. Ikzelf zou voor de juwel gaan omdat deze A goedkoper is en B er zit een kap op dus vissen kunnen er niet uit springen/warmte blijft goed in de bak. De bovenkant van de superfish is open, vissen zoals goeramis en bettas willen nog wel eens uit de bak springen.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Aquariums

Bericht door Erik1974 »

Wat Toby zegt klopt zeker. Echter wat je met een open bak kan doen is planten boven het oppervlak uit laten groeien, dat is echt heel fraai. Zoek maar eens op riparium.
Wel kost een open bak je meer stroom om hem warm te houden. Maar als je vissen kiest die in de winter wat koeler kunnen valt dat op deze inhoud wel mee.
Een open bak heeft dan ook nog een licht armatuur wat ook licht uitstraalt naast de bak, dit kan heel mooi zijn maar je moet er wel van houden.

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: Aquariums

Bericht door RoyVanK »

Het komt op smaak aan. Ik vind de Superfish niet mooi en de Juwel wel. Het gaat er natuurlijk om wat jij mooi vindt. Welke van de 2 je ook kiest, het zijn prima aquaria...

Kies nou maar gewoon voor de juwel :p

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatrickSter
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2017 09:20

Re: Aquariums

Bericht door PatrickSter »

Dankjewel voor jullie reacties. Toevallig vandaag een vriend van mij geholpen met zijn aquarium op te zetten. Kwam ik de juwel primo 60 tegen met 20% korting. Niet lang over nagedacht dus. In de pocket :)

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: Aquariums

Bericht door RoyVanK »

Goeie keuze, veel plezier ermee!

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”