Hulp bij camoflage schuilplaatsen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
BGWesselink
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2017 06:26

Hulp bij camoflage schuilplaatsen.

Bericht door BGWesselink »

Morning,

Ik wil voor mijn bak een 6 tal schuilplaatsen maken, want ik wil kreeftjes. Nu is het zo, dat ik heb de schuilplaatsen al maar ze passen totaal niet bij de inrichting van mijn bak. Nu vertelde iemand mij dat ik aquariumkit kan gebruiken om de schuilplaatsen met in te smeren en dan vervolgens met zand te bedekken. Alleen ik lees dus ook dat het zand lastig plakt aan de kit. De schuilplaatsen zijn van keramiek en grijs, mijn zand is zandkleurig, en de stenen zijn antraciet/zwart (breuksteen) en natuurlijk het nodige kienhout.

Iemand ervaring met dit verhaal? Ik dacht misschien kan ik wel dat spul gebruiken waarmee ze achterwanden bouwen van aquaria. Maar ik heb hier dus geen enkel idee van. Dus voor dit ontaard in een drama smeerboel hoor ik graag jullie ervaringen.

Vast bedankt voor de input en goed weekend.

Zie hier, de schuilplaatsen. Ik heb er dus 6 en niet de gehele stapel ;-)

Afbeelding

Greetzz, Bastiaan

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Hulp bij camoflage schuilplaatsen.

Bericht door amber98 »

Bij de schuilplekken voor garnalen ben ik er mos op aan het laten groeien, het duurt even maar ziet er naar mijn mening natuurlijker uit dan zand. Misschien is dat voor jou ook een optie?

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Hulp bij camoflage schuilplaatsen.

Bericht door tobyderks »

Ik heb mijn schuilplaatsen voor garnalen achter het hout gezet. Compleet uit het zicht! Toen ik pas van boven in de bak keek schrok ik me rot, ik dacht wat ligt daar nou! Ohja, vergeten :mrgreen:

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: Hulp bij camoflage schuilplaatsen.

Bericht door RoyVanK »

Laagje verf erover?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Hulp bij camoflage schuilplaatsen.

Bericht door Tim »

ik heb je bak gezien in je topic mijn aquarium. mooie bak! weetje zeker dat je die schuilplaatsen er in wilt doen? een paar extra stenen is net zo goed! en vindt ik mooier staan bij jou inrichting.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Handige tips en weetjes”