Krabben paludarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Mooi, ben benieuwd hoe dat er over een tijdje uit ziet als de planten wat meer gegroeid zijn!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Dankjulliewel!
Ik ook erik! Ze doen het tot nu toe goed, in de baby bak ben ik mos aan het laten groeien dus dat komt er ook nog in.
Over de babies gesproken: ze doen het hartstikke goed en groeien hard! Er kruipen al 5 flinke babies rond die, denk ik, over 2 maandjes weg kunnen.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Krabben paludarium

Bericht door Linda »

Misschien moet ik dan toch maar iets regelen binnen twee maanden 🤣

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Ik zou zeggen doen! Is lachen die krabben!
Maaaaarrrrr, op GeK is ook al iemand die nu een paludarium aan het maken is voor vampierkrabben en zij heeft er dus al een paar gereserveerd. Het scheelt dat ik 13 van die krengen heb dus er is genoeg hoor. Ik hoop dat ik nog wat meer mensen aan kan steken met deze krabben dan ben ik er straks ook van af😂

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Het gaat super! De planten slaan aan, de krabben lijken het naar hun zin te hebben en heb nog geen problemen gehad. Ik ga beginnen met fruitvliegjes kweken. Zo kunnen de krabben een beetje gaan jagen en hopelijk zie ik ze dan nog vaker. Ik zit er ook aan te denken om de aquariumplant monte carlo er in te stoppen om een om de bodem te bedekken. Ik zag dit bij iemand anders zijn bak en het zag er zo mooi uit, maar weet iemand hier of dat kan? Zijn bak zag er namelijk erg nat uit en ik sproei maar 1x per dag (wel flink hoor). Ik moet wel zeggen dat het javamos wel aanslaat.

En nog even een foto die ik net heb genomen: kiekeboe!

Afbeelding
(Ze is net verschaald vandaar dat ze niet helemaal op kleur is)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Krabben paludarium

Bericht door Linda »

Nice!!
Moest even zoeken op de foto maar heb haar gevonden 😁

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Ik heb toch maar de gok genomen. Vandaag zijn 2 potten monte carlo binnen gekomen (veel te veel). In het paludarium was dit veel makkelijker te planten dan in het aquarium! De boel flink nat gemaakt en nu maar hopen dat ze aanslaan. Foto's volgen nog, PostImage wil het bij mij niet doen :(

Edit: ze doen het!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Dat kan heel mooi worden als dat goed aanslaat, ben benieuwd!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Gaat lekker! Plantjes groeien goed, vooral de klimplanten groeien erg goed en maken flink wat uitlopers. De monte carlo lijkt gelukkig ook aan te slaan en begint te groeien. Ook het javamos groeit erg snel.
De babykrabben worden steeds groter en beginnen een rode gloed te krijgen. Wanneer ik ze met de pincet voer zijn ze zeker niet verlegen en vliegen net zo hard als hun ouders erop af. Ik denk dat na de volgende vervelling de eerste bestelling de deur uit kan (mits het niet vriest).
Ik ben ook fruitvliegjes aan het kweken en de eerste larvjes kruipen al rond. Het worden er wel erg veel maar ik kan altijd nog een deel aan de vissen voeren, vinden ze vast wel lekker. Ik ben heel benieuwd hoe de krabben hier op reageren en of ik ze dan ook meer zie jagen.
Het volgende project word toch proberen een waterval te maken.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Klinkt goed, heb je ook weer wat foto's?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Ja hoor, net even snel gemaakt. Als je de foto van de monte carlo die ik eerder had geplaatst vergelijkt met deze zie je toch wel duidelijk dat het best goed groeit, dat zie ik zelf ook nu pas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lichtgroene blaadjes die je hier en daar ziet zijn beginnetjes van nieuwe takjes.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Krabben paludarium

Bericht door amber98 »

Ziet er goed uit!

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Leuk,

Die klimplant zal een mooie plant worden zo te zien.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Dankjulliewel :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Even een kleine update op mijn babies (nou ja inmiddels pubers). Ze doen het allemaal nog goed, er zitten een stuk of 5 grotere tussen, deze eten allemaal van de pincet, en ze sommigen jagen al op fruitfvliegjes. Wat ik wel raar vind, is dat de jongen (vermoedelijk) van 2 'nestjes' komen. Deze zijn vlak achter elkaar geworpen, maar toch zitten er nog iniemini babies bij, en sinds 2 dagen loopt er één tussen die echt maar 1 slag kleiner is als mijn volwassen beesten. Nou ja. Waarschijnlijk kan ik van die grote het geslacht al zien, sterker nog ik zag aan de vervelling dat het een dame was (yes!) Maar ik heb besloten dat de eerste pas weg mogen na de winter, met deze temperaturen durf ik ze niet op te sturen. Ik heb al een reservering maar ze is het er gelukkig mee eens dat we beter kunnen wachten tot maart/april. Voorlopig mogen ze dus nog lekker opgroeien bij mij.
Ik probeer foto's te maken, maar omdat die grote pas is verveld en dus kwetsbaar is, schiet ze steeds weg als ze me ziet. Het zou wel leuk zijn als het lukt want de scharen beginnen al rood te worden en bij sommigen begint het rugschild ook een rode gloed te krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”