Waterpompje voor waterval terrarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Waterpompje voor waterval terrarium

Bericht door tobyderks »

Hey,
Ik wil in mijn terrarium een watervalletje maken. Ik zit echter met een probleem. Ik heb geen drainage laag oid maar een basin. Voor diegene die nog niet weten hoe het eruit ziet:
Afbeelding
Om te voorkomen dat ik mijn basin leegpomp en het terrarium verdrink, moet al het water dat uit deze bak komt, er ook weer in terecht komen. Ik wil dus dit bakje een stuk opschuiven en dan tussen de ruit en bak de waterval maken. Dit wil ik doen met stenen of hout, ik weet nog niet wat. Het probleem waar ik mee zit is: de pomp. Eerst dacht ik er aan een klein aquariumfiltertje in het bassin te zetten. Maar hier is het waterniveau veel te klein voor en het ziet er toch lomp uit. Daarbij neemt het nóg meer ruimte in om dit filter te verbergen.
Dus de enige en beste optie lijkt mij om het met iets van een buitenfilter achtig idee te doen. Dat ik het water met een slangetje eruit pomp, het pompje in de waterval verstop, en via een andere slang naar boven pomp. Maar het lastige is dat ik geen idee heb hoe ik dit ga doen. De kleinste buitenfilter is volgens mij de eden 501, maar deze is voor aquarias van 60 liter, in het basin zit net 1 liter water. Hebben jullie misschien enig idee voor een pompje die misschien alleen water pompt? (zonder filter) Want ik kan er niet veel vinden. Of misschien een ander idee hoe ik dit aan kan gaan pakken?

Gebruikersavatar

riny
0-200
0-200
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mar 2014 19:18
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Waterpompje voor waterval terrarium

Bericht door riny »

Is zo'n pompje voor een waterornament voor binnen niet iets?

Je hebt van die waterornamenten voor binnen waarbij een klein pompje gebruikt wordt. Deze zijn zo klein dat ze in een redelijke schaal passen, dus vast ook in dat bassin. Dit bijvoorbeeld: https://www.brekz.nl/voederautomaat/cat ... wbEALw_wcB

Veel succes ermee
Geduld is een schone zaak... en rust een must....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Waterpompje voor waterval terrarium

Bericht door tobyderks »

Ik kan zelf ook de bovenkant van een klein superfish filter erin hangen en een slangetje aan de uitlaat maken, maar dat ziet er heel lomp uit omdat het bassin maar klein is. Vandaar dat ik het water er liever met een slangetje uitpomp. Maarja, de vraag is hoe :?:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Waterpompje voor waterval terrarium

Bericht door tobyderks »

Het plannetje van de waterval.word even uitgesteld, heb net babykrabben ontdekt dus het is niet handig om nu te veel te rommelen in de bak :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”