Nieuwe planten aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Nieuwe planten aquarium

Bericht door Breakytom »

Beste forumleden,

Binnenkort wil ik wat nieuwe planten toevoegen aan mijn aquarium, deze wil ik online gaan bestellen. Daarom wil ik, zoals door velen aangeraden, de planten bij aankomst een aantal dagen in quarantaine houden in een emmer. Uiteraard bij meerdere verversingen. Nu vraag ik mij dus af of dit gewoon 's nachts in koud water kan blijven liggen, ik heb namelijk geen extra verwarming ergens liggen of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Tom
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe planten aquarium

Bericht door Linda »

Dat ligt eraan of het één nachtje is. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan (omdat ik geen zin had 's avonds laat nog planten in de bak te gaan zetten) en dat ging altijd goed.
Ik geloof dat er bij de planten van APO geen giffen worden gebruikt. Dus die kunnen meteen, na even afspoelen, meteen de bak in. Heb ik toen ook gedaan.
Hoe lang ben je van plan ze in quarantaine te houden?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Nieuwe planten aquarium

Bericht door Breakytom »

Mijn plan was om de planten bij aquarium-planten.com te halen, die hebben alles wat ik zoek. Hoelang kan ik ze het best in quarantaine houden?
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe planten aquarium

Bericht door amber98 »

Hier die ik planten eigenlijk altijd direct erin. Zeker als ze direct van een kweker afkomen, is er weinig reden om ze apart te houden. Heb hier een keer een paar planten in een emmer gehoudenet verversingen, omdat ik bij thuiskomst van de winkel witte stip ontdekte en ik met medicatie moest beginnen. Na een week kon ik de meeste planten wel weg gooien helaas...

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Nieuwe planten aquarium

Bericht door karinD »

Ik bewaar nieuwe planten altijd een dag of 4 in een emmer. Ik ververs dan 's morgens en 's avonds het water door ietsje lauw water en doe er dan een beetje plantenvoeding bij. Bij mij gaat dat altijd goed.
Het water koelt 's nachts niet verder af dan je kamer is, dus ik weet niet wat je kamertemperatuur is? Die zal nu in de nacht nog niet erg veel koeler zijn dan overdag.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Planten”