opkweken zonnebaarzen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
freddy
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2016 19:46

opkweken zonnebaarzen

Bericht door freddy »

hallo allemaal,ikheb een koppeltje zonnebaarsen in mijn aquarium nu zag ik gister dat er allemaal jongen in de kuil liggen vermoed dat ze over een paar dagen los zwemmen mijn vraag is kan ik ze opkweken met doodvoer wat je zo kan kopen(is dit klein genoeg wat er in de handel is)en zijn watervlooien ook nog een optie,deze kan ik zelf vangen.heb jaren terug toen ik meer in de vissen zat ook aleens aan de gang geweest artimea te kweken dit is mij na verschillende pogingen niet gelukt en ben ook niet van plan dit weer te doen,stom genoeg heb ik wel bettas en dwerggoeramies gekweekt maar weet niet meer hoe ik dit toen gedaan heb.alle tips zijn welkom.BVD

Gebruikersavatar

Anuttama
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2016 18:56

Re: opkweken zonnebaarzen

Bericht door Anuttama »

Ik kan je niet helpen met al je vragen, maar wat betreft de Artemia. Als dat het voer is wat je nodig hebt, zou je het nog eens zelf kunnen proberen.

Ik had het ook nog nooit zelf gedaan, maar na de eerste 2 flessen te hebben verprutst, lukt het nu prima. Althans... het laten uitkomen en dan voeren. Het lukt me nog niet om ze groot te krijgen, maar mijn vissen eten de kleintjes prima. Dus krijg vast kansen zat om ze ook eens groot te krijgen.

Mijn jonge guppen groeien er goed op. Dus heb er vrede mee.

Ik hoop dat je snel andwoord hebt op je andere vragen.

En succes met de opkweek van de baarsjes.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
freddy
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2016 19:46

Re: opkweken zonnebaarzen

Bericht door freddy »

bedankt Anuttama,ik heb na wat googlen de oplossing gevonden.ik ga nu artimeavervanger gebruiken (had er nog nooit van gehoort)dat is stofvoer met de zelfde voedingstoffen als artimea.
ps als de guppen wat groter zijn zou je ze misschien ook watervlooien kunnen geven die zijn wat groter en kun je zelf vangen.
mvgr fred

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: opkweken zonnebaarzen

Bericht door pruts54 »

Voor mijn Maanvissen had ik bij veldhuis, enkele artemia opkweek-sets gekocht va JBL, tegen dat de ene fles leeg was kon ik de volgende nemen, ik had wel zout en eitjes in grotere verpakking gekocht niet die zakjes van 1 gram dan word het duur.
ik heb er mijn plezier aan gehad, maar dan zat ik er, met een 70 a 80 visjes van 4 cm,werd duur in voeding, uiteindelijk ben ik er van afgeraakt aan een opkoper.
regelmatig start ik nog eens een fles op en voeder die leeg, dan is het feest.
Jos

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”