foto's van Amber

Plaats reactie
Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: foto's van Amber

Bericht door ijsselmeer »

Mijn zwager had in de jaren `80 ook een shethlander gekocht voor zijn dochtertje ,het beestje was een beetje onstuimig van aard ,mijn zwager wilde hem een beetje bij de les brengen maar het beestje rende steeds weg en draaide steeds met zijn kont naar hem toe en maakte trap bewegingen naar mijn zwager ,mijn zwager hing op een gegeven moment aan zijn manen en met zijn hakken in de grond en zo zag ik die 2 in de verte het land in verdwijnen :D :tums: :tums: echt geen gezicht ik lag in een deuk.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Shetlanders zijn eigenwijs en sterk :mrgreen: hier breekt hij altijd uit, hij loopt gewoon letterlijk door de schrikdraad heen, het gras is groen aan de andere kant :D

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: foto's van Amber

Bericht door Tim »

minimaal 1 pk :P leuke beeste shetlanders
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Ook bestendig tegen het nederlandse weer, meneer staat gewoon in de regen terwijl hij in de stal kan staan. (In de winter hebben we een andere wei, met stal)

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: foto's van Amber

Bericht door Tim »

amber98 schreef:Ook bestendig tegen het nederlandse weer, meneer staat gewoon in de regen terwijl hij in de stal kan staan. (In de winter hebben we een andere wei, met stal)
jaa die roeste niet
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Tim schreef:
amber98 schreef:Ook bestendig tegen het nederlandse weer, meneer staat gewoon in de regen terwijl hij in de stal kan staan. (In de winter hebben we een andere wei, met stal)
jaa die roeste niet
:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Hier wat foto's die met mijn nieuwe camera gemaakt zijn.
Mijn 2 honden. Groene halsband is Zazou, blauwe is Ziva. Ziva is makkelijk voor foto's, poseert er letterlijk voor. Zazou is moeilijk
AfbeeldingDSC_2320A by amberdebeer, on Flickr
Afbeelding
AfbeeldingDSC_2526A by amberdebeer, on Flickr
DSC_2208A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_2498A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_2280A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_2277A by amberdebeer, on Flickr
Deze gister gemaakt, vond het wel grappig hoe een mislukte foto toch nog enigzins leuk uitziet. Ze is geboren in een stal tussen koeien, is het merkbaar? :D
AfbeeldingDSC_2015A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_2107A by amberdebeer, on Flickr
Eezels die naast mijn paard en pony staan
AfbeeldingDSC_0062A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_0081A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_0093A by amberdebeer, on Flickr
Paarden
AfbeeldingDSC_1989A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_1922A by amberdebeer, on Flickr
Deze merrie zag ik 3 weken geleden hoogzwanger in de wei staan
AfbeeldingDSC_2668A by amberdebeer, on Flickr
En precies waar ik op gehoopt had, er liep een prachtig hengstenveulen bij vandaag. Helaas kwam hij niet heel dichtbij, maar was wel nieuwsgierig genoeg om enigzins dichterbij te komen.
AfbeeldingDSC_2654A by amberdebeer, on Flickr

Mijn eigen paard en pony helaas nog niet op de foto kunnen zetten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Bijna direct na de vorige foto's op social media gezet te hebben, kreeg ik een bericht van vrienden die tegenover ons wonen of ik hun hondje ook op de foto wilde zetten. Het hondje moet dinsdag naar de trimmer en ze wilde graag nog foto's zoals ze nu is, met een teddybeer vachtje. Ik had dus alleen gisteravond of vandaag de kans om foto's te maken. Met het weer in Nederland geen risico genomen en direct naar ze toe gegaan. Ze wilde graag foto's in de tuin. Natuurlijk wilde het hondje niet echt mee werken en rende razendsnel heen en weer. Dit was al bekend, aangezien ze al eens een shoot geprobeerd hadden en ze toen hetzelfde deed. Ik had maar een kwartier, dus het moest allemaal vrij snel. Daarbij stond de zon vrij laag en het wit in haar vacht reflecteerde enorm veel licht. Het enthousiamse van het hondje is natuurlijk helemaal niet verkeerd en uiteindelijk heb ik deze foto's doorgestuurd na de eigenaren. (1x op hoge resolutie zonder naam en 1x op lage resolutie met naam voor socialmedia)
1
AfbeeldingDSC_0144A by amberdebeer, on Flickr
2
AfbeeldingDSC_0160A by amberdebeer, on Flickr
3
AfbeeldingDSC_0174A by amberdebeer, on Flickr
4
AfbeeldingDSC_0147A by amberdebeer, on Flickr
5
AfbeeldingDSC_0172A by amberdebeer, on Flickr
6
AfbeeldingDSC_0190A by amberdebeer, on Flickr
7
AfbeeldingDSC_0209A by amberdebeer, on Flickr
8
AfbeeldingDSC_0201A by amberdebeer, on Flickr

Het was dus helemaal niet gepland, heb me niet voor kunnen bereiden. Ik was niet eens van plan om zo snel al shoots te gaan doen. Zelf zie ik natuurlijk al dingen waar ik de volgende keer meer op moet letten. De overbelichte foto's heb ik nog wat kunnen verbeteren met een programma. Soms is er niet op de juiste plaats scherp gesteld en zeker die laatste 3 foto's vind ik zelf niet mooi (de laatste sowieso wat veel objecten erachter, die ik niet weg heb kunnen krijgen) Toch heb ik die ook doorgestuurd, omdat iedereen een andere mening heeft en de eigenaren het misschien wel een leuke foto vonden. Ik heb de foto's laten zien aan mijn ouders. Mijn vader let op dezelfde dingen als ik. Mijn moeder vond juist nummer 6 het leukste.

De eigenaren vonden de foto's gelukkig erg leuk! Ze hadden de foto's ook direct op facebook geplaatst en daar zag ik helaas dat deze soms mijn naam er deels vanaf sneed. In het vervolg ga ik hem dus iets verder van de rand plaatsen, wat sterker kleuren (nu is ie soms te licht) en wat groter maken. Voor nu maakt het niet veel uit, op de meeste staat hij wel en anders is het nog net leesbaar. Mijn naam werd sowieso genoemd in het bericht.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of jullie tips voor me hebben. Het doen van shoots zat wel in de planning, maar had niet verwacht dat het zo snel zou zijn.

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: foto's van Amber

Bericht door Erwin »

Je kan ook proberen om je naam er juist wat minder prominent erop te zetten.
Nummer 6 idd erg leuk. Je camera mag nog wel iets dichter bij de grond bij zo,n kleintje. Oude kleren aan :P
Objecten op de achtergrond tja soms heeft het wel wat.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Hier is mijn naam nog best goed te zien, maar op Facebook is het haast niet meer te lezen. Ik wil hem niet te veel op laten vallen, maar wel zichtbaar erop zetten.
6 is inderdaad best hoog genomen. Oude kleren had ik al aan, direct daarna ben ik naar de paarden gegaan. Op de grond gelegen heb ik dus ook. Maar als zo'n dier alleen maar rondjes om je heen rent, is het mogelijk om elke foto direct vanuit liggende positie te maken :)
Bedankt voor je mening!

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: foto's van Amber

Bericht door MatthijsH »

Hoi Amber, leuk dat je gevraagd ben om foto's te maken!
De foto's zien er goed uit, maar heb nog wel een paar verbeterpuntjes;
probeer op ooghoogte te komen met je onderwerp. Liefst nog lager. :P Dus... trek je oude kleren aan en ga op de grond liggen om zo op een beter standpunt te komen, mensen zullen je raar aankijken maar dat went snel. Let er dan wel op dat je dan wel sneller storende elementen in je achtergrond hebt. Maar je voor - en achtergrond word sneller vager / onscherper. Dat vind ik zelf een voordeel.
Ik fotografeer zelf zelden in omgeving waar onnatuurlijke dingen zoals huizen of hekken staan, ik vind dat erg storend. Mijn tip is dan om lekker naar het bos of strand te gaan.

Overigens vind ik je foto's een beetje krap gekaderd, geef ze gerust iets meer ruimte, en het liefst meer KIJKruimte, dat is de ruimte waar je onderwerp naar toe kijkt. Google ook ééns op 'Regel van derden' : http://vinkacademy.nl/fotografietips/co ... -verschil/
Wat ik ook belangrijk vind is dat je onderwerp er in het geheel opstaat, dus geen afgesneden staart of poten bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Bedankt voor de tips
Door ze zo klein af te snijden, omzeil ik rotzooi die in de tuin lag (kreeg ik niet weggewerkt) en afgesneden stukken kwam vaak omdat bijvoorbeeld een deel van een poot er niet op stond en het dan beter uitzag om aan de andere kant ook wat eraf te halen zodat het niet op een fout leek ;) in het vervolg hoop ik meer tijd te hebben als ik voor iemand anders een shoot doe, dan kan ik veel meer rekening houden overal mee. De mensen die me gevraagd hadden wilde graag gewoon bij hun achter in de tuin de foto's maken en niet eerst naar het veld lopen (bos ligt niet echt in de buurt en voor een strand moet ik 2 uur met de auto) ik had het ook liever niet in de tuin gedaan, maar wilde rekening houden met wat de vragers wilde.

Ik ga straks foto's proberen te maken bij de aankomst van eindexamen leerlingen voor het gala. Eerste keer mensen fotograferen en ook nog eens een soort evenement. Iemand nog wat tips?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Inmiddels heb ik mij eigen website opgestart. Daar staan alle foto's van het zeskamp op waar ik gister was en wilde jullie deze 2 graag laten zien
AfbeeldingDSC_0257A by amberdebeer, on Flickr
AfbeeldingDSC_0642BA by amberdebeer, on Flickr

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: foto's van Amber

Bericht door karinD »

Wat een prachtige foto's, Amber :P
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Dankje Karin!

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”