ik wil met een paar weken vissen in m'n aquarium doen (50*25*30, l*b*h), maar heb nog niet echt goed een idee wat ik wil en wat kan. Ik wil in ieder geval 6x Corydoras 'Black Venezuela' hebben, daarvoor ben ik ook al me pH wat richting 6,5 aan het brengen. Bij viswinkel hier in de buurt vertelden ze mij dat deze vissen best wel in een bak met een pH van 7-7,5 kunnen leven en dat het eigenlijk alleen nodig is om de pH laag te hebben als je wilt gaan kweken. Klopt dit?
En wat voor kleine vissen kan ik er het beste bij doen? Ik wil wel graag alleen vissen uit het wereld deel Zuid-Amerika in m'n bak hebben. Het formaat ben ik niet over uit, of hele kleine vissen zoals een tetra soort ofzo. Geen neon tetra's maar wat anders kleins. Of de Fantoom zalm ofzo, ziet er ook wel leuk uit maar denk dat het dan te druk en te krap gaat worden.
Zijn er ook soorten kogelvissen uit dat wereld deel? Ik heb tot nu toe alleen de Colomesus psittacus gevonden alleen deze kan over de 10cm. groeien. Dat vind ik eigenlijk te groot, ik kan 'm natuurlijk verkopen als die te groot word.
Bovenin had ik gemarmerde bijlzalmen in gedachten maar als ik zo naar m'n bak kijk, dan zullen die te weinig ruimte hebben denk ik.
Ik hoop dat jullie me wat advies en ideeën kunnen geven
Grtz,
Bart