Vissen bestand goed?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
MVP
0-200
0-200

Vissen bestand goed?

Bericht door MVP »

Hallo ik heb een aquarium van 180 liter met externe pomp (een Eheim 2071)
Met aardig wat planten kienhout en stenen.
Voor een inzicht over dit geheel kijk maar bij mijn aquarium foto's hier op het forum.

Ik heb mijn vissenbestand bestaande uit:

2x Siamese algeneter
6x Corydora trilineatus
11x kardinaal tetra
15x roodneuszalmen
1x otocyclus
4x Pangio Kuhli

We hebben bewust gekozen voor de kardinalen en de roodneuszalmen omdat mijn vrouw en ik deze samen erg leuk vinden in het Aquarium.

Wij vinden de bestand nu eigenlijk wel redelijk goed zo, maar misschien is het nog leuk om een koppel soort er bij te doen als eyecatcher of beter een oppervlakte soort dat er bij zouden kunnen, maar is dat wel verstandig? en misschien is het beter om het huidige bestand wat te veranderen of is het gewoon beter om het bestand zo te laten?

Graag zou ik jullie meningen en of opmerkingen hierover horen.

Gr mark
Laatst gewijzigd door MVP op 16 mar 2015 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.

MatthijsH
1000+
1000+

Re: Vissen bestand goed?

Bericht door MatthijsH »

Misschien is het leuk om je zalmpjes wat uit te breiden, die scholen altijd mooi.

En ook misschien je corydorassen?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Het ligt er een beetje aan hoe lang de bak is als je roodneuzen wilt gaan uitbreiden. Deze hebben toch wel een bak nodig van minstens 1.50 omdat het zeer actieve zwemmers zijn.
Wat je wel zou kunnen doen is er een paar (stuk of 5) otocinclussen bijzetten. Dit zijn groepsvisjes. Hij zal een paar vriendjes zeker waarderen.

Onderwerp auteur
MVP
0-200
0-200

Bericht door MVP »

alvast bedankt voor jullie reactie.

Ik ga de school met de zalmen niet uitbreiden dit ook i.v.m. met de lengte van ons aquarium.
Deze is namelijk 1 meter lang 40cm diep en 50 cm hoog.
Dit is dan ook wat catfish terecht aangeeft, ons aquarium hiervoor toch wat te kort voor is.
Ik vind deze 15 stuks die ik nu heb dan ook echt het maximum voor dit aquaria.

En het idee om de otocinclussen uit te breiden dat is zeker een goede optie, hier zat ik namelijk ook al aan te denken.

Maar misschien nog een koppel vis die er prima in zal kunnen dat zal het geheel compleet maken denk ik.
Alleen zal ik zo gauw niet weten welke soort in ons aquaria zal kunnen?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Wat dacht je van een koppel diamantgoerami's? Zijn vriendelijker dan bv marmergoerami's die nogal eens agressief kunnen zijn. Of anders een koppel dambord cichliden. Nanacara anomala. Alleen kan het vrouwtje agressief zijn als ze eitjes heeft. Verder hele vriendelijke cichliden.
Een harem pauwooggrondels is ook leuk. Blijven wat kleiner (tot 5 cm) en zijn erg kleurig.

Dit zijn enkel wat voorbeelden hoor. Opties te over :mrgreen:

Onderwerp auteur
MVP
0-200
0-200

Bericht door MVP »

Deze topic mag wat mij betrefd worden gesloten, we hebben 2 vrouwelijke goudgoerami's aan ons bestand toegevoegd. En voor ons is dan deze topic overbodig geworden.

Bedankt voor de reactie's

Gr mark