De wand is al helemaal klaar en staat in het aquarium (ik ben nu aan het spoelen), ik wilde alleen niet een giga startpost maken en moest daarna nog wachten op goedkeuring van de mods
De wand snijden viel erg mee, ik had verwacht dat het nogal lastig zou zijn i.v.m. het grote relief wat ik in de wand heb maar het was erg makkelijk. En met een 3d ontwerp uitgeprint als leidraad was het in 2 avonden gedaan.
Dit was het eerste stuk om te testen:
Daarna ging het hard:
Resultaat na er met een gasbrandertje overheen te zijn geweest (hobbybrandertje uit de kluswinkel, grote gasbrander is helemaal niet nodig gelukkig)
In de berging kon ik lekker klodderen met de tegellijm, knoeien geen probleem, vloer is toch al grijs
Eerste laag, deze droogde erg licht op, veel lichter dan ik had verwacht:
Om wat meer kleurverschil te krijgen ben ik met de drybrush techniek met schoolbordverf aan de gang geweest. Dit gaf niet het resultaat wat ik voor ogen had:
Dus daarna schoolbordverf gemengd met tegellijm om de lijm zelf donkerder te maken:
Dat droogde al veel beter op, je ziet hier goed het verschil tussen naturel tegellijm en de lijm met verf erdoor.
Uiteindelijk zitten er heel veel laagjes tegellijm op in verschillende tinten maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Wel ben ik naderhand nog met schuurpapier aan de gang gegaan om de verschillende tinten hier en daar erdoorheen te laten komen.
Op de plekken van de cirkels in onderstaand plaatje heb ik kuiltjes gemaakt om plantjes in te kunnen laten groeien: