Hoi allemaal,
Ik zal me even kort voorstellen, ik ben nog niet zo lang bezig met aquaria maar ben me er heel erg in gaan verdiepen en interesseren. Ik ben begonnen met een 70l aquarium vam +/- 60 cm breed en heb er nu twee bij gekocht, een 60l en een +/- 25/27 liter.
In mijn huidige 70l zitten 2 muskusschildpadjes, 1 betta man, 1 algeneter en 4 appelslakken. Ik wil dit gaam verdelen over de andere bakken en wat vissen toevoegen.
Mijn idee voor een visbestand nu is;
In de 27 liter;
Wat felgekleurde garnalen
4 appelslakken
In de 60 liter;
1 betta man
2/3 betta vrouwen
Blauwbaarsjes
dwerggoerami's
In de 70 liter dan de muskusschildpadjes, met eventueel een geschikte soort vis, maar dit gaat moeilijk worden denk ik. Wat zijn jullie ideeën hier over of hebben jullie nog handige tips?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Liddie
Mijn nieuwe aquaria hebben een visbestand nodig!
Mijn nieuwe aquaria hebben een visbestand nodig!
Laatst gewijzigd door Liddie op 08 nov 2014 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn nieuwe aquaria hebben een visbestand nodig!
Alles goed denk ik, alleen zou ik het aquarium voor de schildpadden ongeveer 3 x zo groot maken je zit wel erg klein voor ze met 70 liter.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Dat klopt, en ben ook al aan het kijken hoe ik dat ga doen als ze groter zijn, ze zijn momenteel echt nog maar een paar cm namelijk.
Ook nog tips m.b.t. bodembedekking,filter, verwarming etc?
Ook nog tips m.b.t. bodembedekking,filter, verwarming etc?
Van schilpadden weet ik niks, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ik kan je wel vertellen dat je blauwbaarsje te krap gaat zitten op 60 liter, ook betta's en goerami's op dat formaat combineren zou ik niet doen. Die laatste 2 zijn beide soorten die een territorium gaan vormen en verdedigen en aangezien ze op 60 liter daar maar weinig ruimte voor hebben zitten ze elkaar al gauw in de weg.
Als je echt 1 van die 3 soorten wil zou ik het houden op of goerami's of betta's. Daar worden die vissen veel gelukkiger van.
Ik kan je wel vertellen dat je blauwbaarsje te krap gaat zitten op 60 liter, ook betta's en goerami's op dat formaat combineren zou ik niet doen. Die laatste 2 zijn beide soorten die een territorium gaan vormen en verdedigen en aangezien ze op 60 liter daar maar weinig ruimte voor hebben zitten ze elkaar al gauw in de weg.
Als je echt 1 van die 3 soorten wil zou ik het houden op of goerami's of betta's. Daar worden die vissen veel gelukkiger van.
Heel erg bedankt! Ik ga er even naar kijken en dan maar weer verder puzzelen..
ik wil trouwens misschien mn 70 liter inruilen vooor een 100 cm aquarium. Zou het daar in met die combo beter gaan?
ik wil trouwens misschien mn 70 liter inruilen vooor een 100 cm aquarium. Zou het daar in met die combo beter gaan?
Denk het wel. Als je het dan dicht beplant en voldoende schuilplaatsen maakt dan moet dat wel lukken.
Bedankt, dan ga ik daar nog even naar op zoek!