stinkend water
stinkend water
Ik ruik mijn aqaurium sinds vandaag wat kan dat zijn HELP
Re: stinkend water
Wat het kan zijn weet ik niet, dan zul je toch echt meer info over je bak moeten geven.
Wat ik wel weet is dat een directe waterwissel wel noodzakelijk is. Zeker 50 %
Wat ik wel weet is dat een directe waterwissel wel noodzakelijk is. Zeker 50 %
Greetings...
Heb een rekord 800
het is niet zo dat het onwijs stinkt maar ruik hem wel
het is niet zo dat het onwijs stinkt maar ruik hem wel
Waar ruikt het naar? Aquariums 'ruiken' altijd wel een beetje..Heb je recent iets veranderd in je bak? Nieuwe visjes..?
Doet je filter het wel?
Info info info !
Doet je filter het wel?
Info info info !
Idd info. Omschrijf de geur dan eens. En vertel eens iets meer over je inrichting, visbestand etc.
Greetings...
De bak is net nieuw ben van kleinere bak naar deze gegaan heb een schooltje tetras erin en 6 algeneters en drie slakjes
Wat plantjes en wat kienhout niets bijzonders eigenlijk ben nog beginnend
Wat plantjes en wat kienhout niets bijzonders eigenlijk ben nog beginnend
Ja omschrijf de geur beetje muf tropischachtig
Sja...Klinkt eigenlijk wel...normaal..?beetje muf tropischachtig
Beginnende bakken moeten zich altijd een beetje stabiliseren. Er ontstaat een bacteriecultuur die zorgt voor een goede leefomgeving voor je visjes.
Ligt er ook een olieachtig laagje op je water?
Gebruik je een filter?
Heb je een foto anders?
Jep zit een filter in met een blauwespons een groene en een zwarte en een watje bovenop
En er ligt indd een olieachtig laagje op het water
Foto hoe doe ik dat
En er ligt indd een olieachtig laagje op het water
Foto hoe doe ik dat
-
AquaMartin
- 400-600

Sinds wanneer ruik je de geur? Zitten er algen in de bak? Wanneer ruik je de geur vooral? Heb je de geur in je oude aquarium ook wel eens geroken, of is het een totaal onbekende geur?
Heb je overigens ook nauwkeurig gecontroleerd of je niet je eigen bovenlip ruikt?
(Ontzettend flauw geintje, niet boos worden, ik kon het niet laten!
)
Heb je overigens ook nauwkeurig gecontroleerd of je niet je eigen bovenlip ruikt?
(Ontzettend flauw geintje, niet boos worden, ik kon het niet laten!
Heb het in mijn ouwe bak ook gehad en nee is niet me bovenlip 
Met een cameraFoto hoe doe ik dat
Als je een foto op je computer hebt moet je in het topic reactie plaatsen aanklikken (dus niet snelle reactie) Dan kun je onder je tekstvak kiezen voor voeg een afbeelding toe aan je bericht.
Vervolgens je foto uploaden en bij verklein kiezen voor Messageboard. Daarna de foto toevoegen aan je berich en voila! Een foto
Flauuuuuuuuw Martin
Dat olieachtige laagje is overigens een Kaamlaag. Een laagje (dode) bacteriën als het ware..Dit komt voor in zo'n beetje elke nieuwe bak en trekt na verloop van tijd vanzelf weg. Eventueel kun je de uitloop van je filter wat hoger plaatsen zodat het oppervlakte wat meer beweegt.
Lees dit anders maar even door..http://www.aquascaping-blog.com/540/kaamlaag-aquarium
Lees dit anders maar even door..http://www.aquascaping-blog.com/540/kaamlaag-aquarium
-
AquaMartin
- 400-600

Ik citeer:

En ik moet je er helemaal gelijk in geven, maarrr..... Wat ziet mijn oog daarna staan?Flauuuuuuuuw Martin
De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet!Catfish schreef:Met een cameraFoto hoe doe ik dat![]()