Hallo allemaal,
Ik heb gister een nieuw aquarium opgehaald, hij draait inmiddels al. De maten zijn 80 breed 40 hoog en 30 diep. Ook heb ik online al wat planten gekocht die tegen hard water kunnen. Ik doe namelijk extra kalk in het water, want ik heb appelslakken en ben van plan om ze in het nieuwe aquarium te doen. Maar goed... Nu heb ik dus planten(die ontvang ik ergens volgende week). Maar nog geen vissen, althans ik heb 2 dwerggoerami's die ik erin wil doen. Ik heb dus vissen nodig die tegen het harde water kunnen. Nou ben ik opzoek naar een paar leuke rustige vriendelijke vissen. Maar welke zijn dat? Ik vind maanvissen erg mooi maar die zijn me toch wat te gemeen en moeilijk.
Dus mijn vraag is weet iemand een leuke mooie vriendelijke vis(sen) voor in mijn aquarium? En ik ben op de hoogte dat het aquarium eerst een tijdje moet draaien.
Vriendelijk bedankt!
Nieuw aquarium 80cm met hard water
Re: Nieuw aquarium 80cm met hard water
In je openingstopic heb je het ook over zwarte tetra's, maar die wil je niet in de 80cm plaatsen?
Ik vind de zwarte tetra persoonlijk ook een mooi visje en die komt beter tot zijn recht in een mooi schooltje van minimaal 8 a 10 stuks, wat net kan in jou 80 cm bak. Je kan natuurlijk ook kiezen om voor het minimale van 6 visjes te gaan, maar dat is aan jou.
Maantjes zijn zeker mooie vissen, maar die horen niet in een 80cm thuis, maar in minimaal 1 meter lang en 60cm hoog en is volgens mij geen optie...hoe mooi ze ook zijn.
Als je de dwerggoeramie en de zwarte tetra koppelt, zou je nog op zoek kunnen gaan naar een leuke Corydoras soort voor in de onderste laag. Hier zou je een groepje van 6 voor kunnen nemen.
Hou i.i.g. rekening met wat drijfplanten voor de goeramie, voelen ze zich wat prettiger onder en wanneer je man en vrouw hebt, kan het mannetje daar een schuimnestje onder maken.
Verder adviseer ik eigenlijk om eerst eens een keuze te maken welke vissen je denkt te willen nemen en daar de bijbehorende informatie bij op te zoeken.
http://www.aquafora.nl/kb.php?fl=1&fp=1
Als je dan nog twijfelt over je bestand, kunnen wij je beter en gerichter advies geven dan dat we nu eigenlijk kunnen. Er zijn zoveel vissen en dus ook heel veel combinaties mogelijk, maar het belangrijkste is wat jij mooi vindt. Jij moet er tenslotte hele dagen naar kijken.
Ik vind de zwarte tetra persoonlijk ook een mooi visje en die komt beter tot zijn recht in een mooi schooltje van minimaal 8 a 10 stuks, wat net kan in jou 80 cm bak. Je kan natuurlijk ook kiezen om voor het minimale van 6 visjes te gaan, maar dat is aan jou.
Maantjes zijn zeker mooie vissen, maar die horen niet in een 80cm thuis, maar in minimaal 1 meter lang en 60cm hoog en is volgens mij geen optie...hoe mooi ze ook zijn.
Als je de dwerggoeramie en de zwarte tetra koppelt, zou je nog op zoek kunnen gaan naar een leuke Corydoras soort voor in de onderste laag. Hier zou je een groepje van 6 voor kunnen nemen.
Hou i.i.g. rekening met wat drijfplanten voor de goeramie, voelen ze zich wat prettiger onder en wanneer je man en vrouw hebt, kan het mannetje daar een schuimnestje onder maken.
Verder adviseer ik eigenlijk om eerst eens een keuze te maken welke vissen je denkt te willen nemen en daar de bijbehorende informatie bij op te zoeken.
http://www.aquafora.nl/kb.php?fl=1&fp=1
Als je dan nog twijfelt over je bestand, kunnen wij je beter en gerichter advies geven dan dat we nu eigenlijk kunnen. Er zijn zoveel vissen en dus ook heel veel combinaties mogelijk, maar het belangrijkste is wat jij mooi vindt. Jij moet er tenslotte hele dagen naar kijken.
Ik had toevallig net in het andere topic gereageerd met dat me dat inderdaad een betere keuze leek om de tetras te verplaatsen. Ik zal zeker opzoek gaan naar de drijfplantjes dankjewel voor het advies! Ik zal inderdaad wel even opzoeken welke vis in me aquarium past en als ik er niet uitkom geef ik wel een gil haha. Bedankt!
Ik heb ook al weer een reactie op jou vorige reactie gegeven in het andere topic.
Ik zal volgende keer alleen hier antwoorden, wordt anders wel heel verwarrend
Is goed, gil maar zo hard je kan...hahahahahaha
Ik zal volgende keer alleen hier antwoorden, wordt anders wel heel verwarrend
Is goed, gil maar zo hard je kan...hahahahahaha
Met extra kalk in het water wordt de hardheid voor veel vissen al te hoog, manen bv zouden, ook al was de bak maat goed al niet meer kunnen en ook dwerggoeramies moeten in zacht tot middelhard water gehouden worden. Veel vissen vallen dus al af als je voor extra hardheid kiest. Kun je die appelslakken niet beter in een leuk Nano bakje zetten? Die koop je op MP voor €20,00 al
ja een bak van 80 cm voor planten eters lijkt me wat groot. en hardwater is beter voor levenbarenden of afrikaanse cichliden. tetra's en goerami's kunnen er wel tegen misschien maar zacht water is beter. en natuurlijker. en appelslakken komen ook uit ZA waar het water vaak ook zacht is
Cichliden