hallo allemaal
ik ben nu net een paar dagen op dit forum en heb me al voorgesteld maar zal ook nog even mijn visbestand geven.
mijn visbestand nu is
- 5 zwaarddragers
- 2 maanvissen
- 8 hockeysticks
- 4 corydoras sterbai
- 2 kleine algeneters
- 5 mannelijke guppen
dit zit allemaal in een juwel 180.
maar nog even een vraagje is dit al teveel en heeft iemand nog tips als er nog meer vissen bij zouden kunnen.
nog een 2de vraagje, gister was ik in de dierenwinkel en zag ik een betta vrouw (kempvis) en had gelezen dat mannetjes een territorium afbakenen in je aquarium.
en mijn vraag is hierbij doen vrouwtjes dat ook?
alvast bedankt
goed visbestand?
Re: goed visbestand?
Juwel 180? Bedoel je daar een Juwel Rio 180 mee? Zo ja, dan zitten je maanvissen te klein... In deze bak zal de binnenkant doorgroeien en de buitenkant niet, met alle gevolgen nadien.
Verder vind ik je bak al best veel soorten hebben, dus het is, in mijn ogen, een beter idee als je de bettavrouwtjes achterwegen laat en de schooltjes wat meer gaat uitbreiden. De hockeystickjes bijvoorbeeld voelen zich meer op hun gemak in een groepje van 15 of meer. Ook de Cory's zouden wat soortgenoten op prijs stellen, groepje van 8 zal leuk zijn in je bak
Verder vind ik je bak al best veel soorten hebben, dus het is, in mijn ogen, een beter idee als je de bettavrouwtjes achterwegen laat en de schooltjes wat meer gaat uitbreiden. De hockeystickjes bijvoorbeeld voelen zich meer op hun gemak in een groepje van 15 of meer. Ook de Cory's zouden wat soortgenoten op prijs stellen, groepje van 8 zal leuk zijn in je bak
bedankt voor de informatie.
mijn aquarium is een juwel vision 180.
en ik zal dan in ieder geval gaan kijken naar wat meer cory's voor mijn groepie.
en dat kempvis laat ik dan wel achterwegen en vergroot dan mijn schooltje
mijn aquarium is een juwel vision 180.
en ik zal dan in ieder geval gaan kijken naar wat meer cory's voor mijn groepie.
en dat kempvis laat ik dan wel achterwegen en vergroot dan mijn schooltje
Ah, kijk, dat is een andere bak
Deze is hoger, dus beter voor de maantjes. Verder weet ik niet of het kan dan, daar zou iemand anders naar moeten kijken 
Lijken me goede plannen, succes
Lijken me goede plannen, succes