Welkom op het forum.
Zoals Fabian al zegt, is het niet verstandig om kreeftjes bij dwergkogeltjes te houden. Als ik het goed heb is jouw bak 160 liter. In een bak van 160 liter kun je makkelijk een stuk of 7 dwergkogeltjes houden. De algemene regel die liefhebbers aanhouden is dat de eerste kogelvis 40 liter nodig heeft en elke dwergkogelvis die daar bij komt heeft 20 liter extra nodig.

Dwergkogeltjes zijn een van de meest vredelievende kogelvissen, het kan echter een vinnenbijter zijn naar andere soorten. Snelle zwemmers zonder lange vinnen zijn dus het beste, denk aan: Otocinclus, Kuhli’s, Vuurtetra’ en Nannostomus soorten. Er zijn ook veel goede ervaringen met, inderdaad zoals Fabian al zegt, Rasbora galaxy's. Het is idd ook mogelijk om vuurgarnalen bij de kogeltjes te plaatsen, maar je loopt dan wel het risico dat af en toe een jonge garnaal als voer kan eindigen. Het blijft altijd een gok of het goed gaat. Het ene kogeltje kan veel agressiever zijn dan het andere kogeltje. Andere territoriale vissen als bijvissen worden afgeraden.
Als je dwergkogeltjes gaat kopen, moet je ook letten op de geslachten. Bij jongen exemplaren is het bepalen van het geslacht erg moeilijk, omdat de meeste van hun secundaire geslachtskenmerken dan nog niet te zien zijn. Als de kogeltjes ouder zijn, is het verschil tussen man en vrouw vrij gemakkelijk te zien, als je weet waarop je moet letten. De mannetjes hebben een donkere lijn over hun buik lopen, die tijdens de paartijd nog duidelijker is. Bovendien hebben de mannetjes ook ''rimpels'' achter de ogen. Het is belangrijk dat je niet te veel mannetjes in het bezit hebt om onderlingen strijd te voorkomen.

Dwergkogelvissen zijn vrij makkelijk wat betreft voer. Ze eten zowel diepvries blokjes als levend voer, zoals rode muggenlarven. Ook slakken peuzelen ze graag op (alleen poelslakken zijn geschikt voor dwergkogeltjes)
Als je de bak gaat inrichten moet je er rekening mee houden dat de zichtlijnen goed gebroken zijn. De bak moet sterk beplant zijn en er moeten genoeg verstop plekken te vinden zijn.
Pfoeh....wat een informatie zul je wel denken!!

Het zijn echt super leuke vissen.

Ik heb ze zelf en ik heb er geen spijt van dat ik ze heb gekocht. Ik vind het het leukst dat ze echt bedelen om voedsel en dat ze hun ogen apart van elkaar kunnen bewegen. Soms kijkt het ene oog je aan, terwijl het andere oog de rest in de gaten houdt.

Zo'n grote groep van 7 dwergkogels lijkt mij echt fantastisch.
Ik zeg doen!!