Hallo allemaal, mijn naam is Matthijs ben 18 jaar en woonachtig in Nunspeet.
Ik heb een tijdje killi's gehouden maar deze bleven maar jongen krijgen en gingen dan dood.
Dit cirkeltje ging maar rond en rond, en zo kon niet niet echt genieten van de mooie visjes omdat deze maar 3 á 4 weken in hun pracht en praal rondzwommen, deze heb ik inmiddels verkocht.
Maar nu heb ik besloten om voor een ander bestand te gaan dit keer is mijn oog gevallen voor een amazone biotoop.
omdat ik de geschikte planten, bodem en hout al in mijn bak heb.
Ik zat te denken aan een cichliden soort als blikvanger, maar weet niet goed welke ik zou moeten nemen.
hebben jullie misschien suggesties?
mijn bak is 170 liter
Groet,
Matty
amazone biotoop
Re: amazone biotoop
Heb je de maten van de bak? Ik zou in ieder geval kiezen voor de dwerg soorten.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
ik heb een juwel panorama de maten van deze bak zijn:121 x 41 x 55 cm 170l
ik hoor het graag,
Groet,
Matty
ik hoor het graag,
Groet,
Matty
Je hebt iets meer liters
Juwel Panorama 100. Afmetingen 100 x 40 x 50 cm. Inhoud is ongeveer 170 liter.
Juwel Panorama 200. Afmetingen 120 x 40 x 50 cm. Inhoud is ongeveer 230 liter.
Tot 180 liter is mij geadviseerd 1 of 2 koppeltjes dwerg cichliden te nemen, hierin zijn diverse soorten met verschillend gedrag. Moeten ze rustig zijn of mogen ze wat drukker zijn en wat wil je erbij nemen voor vis?
Omdat dit om een grotere bak gaat laat ik je liever adviseren door mensen die met cichliden meer ervaring hebben.
Juwel Panorama 100. Afmetingen 100 x 40 x 50 cm. Inhoud is ongeveer 170 liter.
Juwel Panorama 200. Afmetingen 120 x 40 x 50 cm. Inhoud is ongeveer 230 liter.
Tot 180 liter is mij geadviseerd 1 of 2 koppeltjes dwerg cichliden te nemen, hierin zijn diverse soorten met verschillend gedrag. Moeten ze rustig zijn of mogen ze wat drukker zijn en wat wil je erbij nemen voor vis?
Omdat dit om een grotere bak gaat laat ik je liever adviseren door mensen die met cichliden meer ervaring hebben.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Ik zou het bij de meeste soorten houden op 1 kopel/harem. Voor het geval beide precies op hetzelfde moment jongen hebben. Anders krijgen de medebewoners niet genoeg rust en dan kunnen er slachtoffers gaan vallen.Bertus schreef:Tot 180 liter is mij geadviseerd 1 of 2 koppeltjes dwerg cichliden te nemen, hierin zijn diverse soorten met verschillend gedrag. Moeten ze rustig zijn of mogen ze wat drukker zijn en wat wil je erbij nemen voor vis?
Als bij vis zat ik te denken aan een schooltje neon's of Hemigrammus Bleher (roodkopzalmpjes) stuk of 15 á 20.
En daarnaast misschien nog wat Corydoras stuk of 10. Heb net even op internet zitten kijken en kwam daar de apistogramma viejita tegen deze sprak mij zeer aan. Heeft iemand ervaring met deze soort vis?
Groet,
Matty
En daarnaast misschien nog wat Corydoras stuk of 10. Heb net even op internet zitten kijken en kwam daar de apistogramma viejita tegen deze sprak mij zeer aan. Heeft iemand ervaring met deze soort vis?
Groet,
Matty