Chumbu schreef:Het draagt helemaal niet bij! De ts heeft nergens gezegt dat het duur is, alleen dat hij 50 euro geinvesteerd heeft
Uit onderstaande citaat blijkt dat hij het zonde vind om alles wat hij pas heeft gekocht weer weg te doen. Als gelijk was gekeken naar wat er werd aangeschaft, als beginner kan je dat niet weten, konden er kosten worden bespaard.
Whisper380 schreef:Im heb pas voor 50 euro geinvesteerd. Zonde om dan alles weg te doen.
Chumbu schreef:
Hij kan makkelijk zijn waardes stabiliseren! daar zijn voldoende goede tips voor gegeven! en die kosten bijna geen geld want het enige wat nu echt belangrijk is, is verversen tot het weer goed is en in balans en dan het gaan bijhouden wekelijks. Ik zie nog steeds het weinige aan de kosten niet?
Klopt. Er zijn inderdaad genoeg tips gegeven om de bak stabieler te maken, en dat hoeft inderdaad niet veel te kosten. Tenzij blijkt dat het filter ook een te kleine capaciteit heeft, bijvoorbeeld.
Chumbu schreef:erna kan hij misschien naar zijn bestand kijken of daar ook nog wat te halen valt.
Door dan klakkeloos te zeggen dat de vissen zowiezo weg moeten raakt kant noch wal!
Ik ben van mening dat de vissen niet op een 2e plaats moeten staan. Het kijken naar het bestand, en het eventueel weg doen van te klein zittende vissen, en het stabieler laten draaien van de bak kan tegelijk. Nieuwe bewoners uitzoeken zou ik dan wel later doen.
Moet ik bij het zeggen dat sommige vissen echt weg moeten, het hele waarom-verhaal van Naomi en Rita herhalen?
Hierbij wil ik deze discussie dan ook stoppen, want hier schieten de topicstarter en wij niets van op.