Zondag is bij ons eigenlijk een luie dag. Over het algemeen wordt er niet zoveel gewerkt en onze vrienden kunnen al eens langskomen. Zo ook vandaag...

We begonnen nochtans hoopvol.

We legden de houten bodemplaten klaar, die we gisteren geschilderd hadden.

De bedoeling was dat ik met deze filtermat leerde de bodemplaat te 'bestempelen'. Want, ik had nog nooit van deze schildermethode gehoord en kon mijn het resultaat ervan niet voorstellen.

En, toen kwam Boogie langs met een vriend van hem. Boogie wilde prompt door mij 'bestempeld' worden. Na aan deze wens voldaan te hebben, stemplde ik voort. Terwijl we kletsten, zwansden en lachten, vergat ik foto's te trekken die onze vooruitgang toonden.

Dus, komen we meteen aan het eindresultaat.

Voor mij viel deze kennismaking met de 'stempel-techniek' erg goed mee. Alleen heb ik besloten om de grondkleur van de plaat te wijzigen in de lichtste Kenia-kleur en met donkerder kleuren te 'stempelen'. Voor wat de bodemplaat betreft, althans. Wat onze rotsen betreft verkies ik de donkerste Kenia-kleur als grondlaag, dan met lichtere kleuren 'bestempelen' (de lichtste eerst, maar geen té lichte) om te eindigen met de donkerste Kenia-kleur op deze rotsen te 'stempelen'. Dan wordt de rotshoop gemaakt en eenmaal hij gemaakt is, zullen we de rotsen als één geheel met algen bespuiten.

Dit is een gedeelte van onze kleurenkaart.

Waaruit we het kleurenpalet samenstellen voor deze aquarium.

We hebben dus de drie Kenia-kleuren (worden misschien 4 Kenia-kleuren, afhankelijk van wat ze zeggen bij de winkel) en de nieuwe zandkleur (Levis ambiance E4.25.55)

Daar horen de nuvolgende kleuren zeker bij: van de rechterbladzijde de hoogste kleur (abrikoos), van de linkerbladzijde de tweede kleur als je van boven begint te tellen én als je van onder begint te tellen. Ik zoek nog 1 of 2 kleuren die lichter zijn dan de donkerste Kenia-kleur maar donkerder dan de nieuwe zandkleur.