inrichting rio125
-
remco123
Onderwerp auteur - 0-200

inrichting rio125
aangezien ik een rio 125 ga aanschaffen, komen nu de tijden van het inrichten van de bak..
en mijn vraag is, heeft iemand nog leuke ideeen? ik houd erg van lichte kleuren(licht zand , lichte achterwand)
ivm planten : ik ga er geen voedingsbodem inleggen , dus dan kom automatisch uit op nepplantjes?
gr
en mijn vraag is, heeft iemand nog leuke ideeen? ik houd erg van lichte kleuren(licht zand , lichte achterwand)
ivm planten : ik ga er geen voedingsbodem inleggen , dus dan kom automatisch uit op nepplantjes?
gr
Re: inrichting rio125
Nee, hoor. Voedingsbodem is echt niet nodig voor planten. Meesten hier hebben geen voedingsbodem 
Er zijn zoooo veel leuke planten soorten. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op www.aquarium-planten.nl of www.aquaplantsonline.nl.
Er zijn zoooo veel leuke planten soorten. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op www.aquarium-planten.nl of www.aquaplantsonline.nl.
Planten groeien prima zonder voedingsbodem, je zou eventueel kleibolletjes kunnen gebruiken om ze beter te laten groeien.
Verder is de inrichting van een bak natuurlijk een kwestie van smaak. Ikzelf vind het erg mooi om veel hout te gebruiken om de bak er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien, maar anderen hebben bijvoorbeeld plantenbakken.
De één zweert bij zand, de ander bij grind.
Maar het is vooral een kwestie van smaak.
Verder is de inrichting van een bak natuurlijk een kwestie van smaak. Ikzelf vind het erg mooi om veel hout te gebruiken om de bak er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien, maar anderen hebben bijvoorbeeld plantenbakken.
De één zweert bij zand, de ander bij grind.
Maar het is vooral een kwestie van smaak.
-
peterdenhaag53
- 1000+

Heel veel bakken bekijken als voorbeeld, Remco. En dan kijken wat je aanspreekt.
Een rio 125 is een fijne bak om te hebben!
Een rio 125 is een fijne bak om te hebben!
-
Visje in het water
- 1000+

Hoi,
JA wat Peter zegt... Ikzelf heb veel op google gekeken... (afbeeldingen)
Als je maar vaak genoeg kijkt en veel soorten bakken ziet, weet je vanzelf wat je het meest aanspreekt.
Maar bovenal...
Je moet eerst weten welke vissen je in de bak wilt gaan houden. De behoeftes van de vissen zijn medebepalend voor de inrichting van je bak
JA wat Peter zegt... Ikzelf heb veel op google gekeken... (afbeeldingen)
Als je maar vaak genoeg kijkt en veel soorten bakken ziet, weet je vanzelf wat je het meest aanspreekt.
Maar bovenal...
Je moet eerst weten welke vissen je in de bak wilt gaan houden. De behoeftes van de vissen zijn medebepalend voor de inrichting van je bak
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
Als we onszelf even op de 2e plaats zetten is dit juist bepalend voor de inrichtingVisje in het water schreef: Je moet eerst weten welke vissen je in de bak wilt gaan houden. De behoeftes van de vissen zijn medebepalend voor de inrichting van je bak![]()
![]()
Als je bijvoorbeeld corydora's neemt dan komt je vrijwel automatisch uit bij een zandbodem aangezien deze dieren het zand door hun kieuwen filteren en als ik kieuwen had zou ik liever een fijne zandkorrel dan een kiezel hier doorheen prakken
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Leuk dat je een juwel rio 125 gaat aanschaffen. Ik heb geen voedingsbodem en mijn plantjes doen het goed zonder.Ik heb wel kleibolletjes. Je kunt idd het beste eerst eens kijken welke vissies je wilt en hier je inrichting op laten bepalen.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
remco123
Onderwerp auteur - 0-200

ik denk dat ik voor de bodem zand ga gebruiken, ivm uitstraling en omdat zand voor bijna alle vissen te gebruiken is..
-
remco123
Onderwerp auteur - 0-200

voor de achterwand, wil ik gaan voor de juwel stone lime achterwand!
even een kleine vraag, kan het bedekken van het filter met een achterwand, kwaad? (mits ik de inlaten/uitlaten openlaat)
even een kleine vraag, kan het bedekken van het filter met een achterwand, kwaad? (mits ik de inlaten/uitlaten openlaat)
Ik heb mijn filter ook bedekt met een achterwand. ( zie in mijn topic wat hieronder het bericht staat) Als je de in en uitlaten niet bedekt moet het gewoon kunnen. (geen problemen ondervonden iniedergeval)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Visje in het water
- 1000+

Ok, dat wordt mooi!
Volgens mij kan dat geen kwaad. Het wordt nl vaker gedaan en je kunt het zelfs kopen.... stukken achterwand speciaal om je filter te bekleden.

Volgens mij kan dat geen kwaad. Het wordt nl vaker gedaan en je kunt het zelfs kopen.... stukken achterwand speciaal om je filter te bekleden.
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
-
remco123
Onderwerp auteur - 0-200

enige waar ik over zit te denken, om mischien een gelijkwaardig stuk achterwand te pakken, maar dan van een ander merk, want 30 euro (soms 45 euro) per stuk is best prijzig!
Ik wilde eerst ook een juwel maar kwam toen een veel mooiere en goedkopere tegen. Kijk gewoon wat rond in de buurt of op internet wat ze hebben.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
remco123
Onderwerp auteur - 0-200

achterwand is wel een must-have vindt ik, maar dan niet zon poster !:P dat ziet er weer goedkoop uit
Ik vind dat een achterwand ook heel veel verschil kan maken ja.
Sommige achterwanden zijn ook heel dik en nemen veel ruimte in beslag dat is iets dat je ook in de gaten moet houden.
Sommige achterwanden zijn ook heel dik en nemen veel ruimte in beslag dat is iets dat je ook in de gaten moet houden.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125