kapot
kapot
Hoi,
Mijn filter heeft 24 uur niet aangestaan. Vandaag kwam ik thuis en vond de bak nogal mistig. Ik weer kijken en zag dat er geen/weinig stroming was. Toen zag ik dat het filter het niet deed. Nu draait hij wel weer, maar wat moet ik nu doen?
Mijn filter heeft 24 uur niet aangestaan. Vandaag kwam ik thuis en vond de bak nogal mistig. Ik weer kijken en zag dat er geen/weinig stroming was. Toen zag ik dat het filter het niet deed. Nu draait hij wel weer, maar wat moet ik nu doen?
-
MartijnFish
- 1000+

Re: kapot
al je filterbactieren zijn nu denk ik wel dood, ik zou nu veel verversen (zo'n 50 %) en vloeibaar filtermedium toevoegen.
en de komende dagen je vissen goed in de gaten houden, en iedere dag wel wat verversen
en de komende dagen je vissen goed in de gaten houden, en iedere dag wel wat verversen
Groeten, martijn
filter repareren
no2 in de gaten houden
komende dagen flink blijven verversen
in je bodem zitten wel veel baccies... Kan je je filter 'enten' met filtermateriaal uit een goed draaiend filter? (je nano?)
@ Martijn, hij heeft nu denk ik niet zo veel aan dat filtermedium spul, op lange termijn misschien. Enten met ingedraaid materiaal werkt veel beter.
no2 in de gaten houden
komende dagen flink blijven verversen
in je bodem zitten wel veel baccies... Kan je je filter 'enten' met filtermateriaal uit een goed draaiend filter? (je nano?)
@ Martijn, hij heeft nu denk ik niet zo veel aan dat filtermedium spul, op lange termijn misschien. Enten met ingedraaid materiaal werkt veel beter.
Dat is dus niet zo. Mijn vader helpt bij de opstart van waterzuiveringen (voor zijn werk dus), waar ze precies dezelfde filterbacteriën gebruiken. Één keer heeft zo'n bassin vol filtermateriaal vier dagen zonder stroming gestaan, en alles werkte nog perfectMartijnFish schreef:al je filterbactieren zijn nu denk ik wel dood
Klaar om info te spuiten en absorberen!
kapot
Mmmmm, dat vind ik een mooie uitspraak Lau.
Hier ben ik eigenlijk wel eens zeer benieuwd naar, toch maar eens grondig onderzoeken dit hele gebeuren
Hier ben ik eigenlijk wel eens zeer benieuwd naar, toch maar eens grondig onderzoeken dit hele gebeuren
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-
peterdenhaag53
- 1000+

Interessant! Ben hier ook benieuwd naar.
Interessant, hier heb ik ook al eens mijn filter materiaal in emmers met stilstaand water moeten doen voor meer dan een uur, Heb het toen licht afgespoeld onder de kraan en nergens last van gehad.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Maar hoe meet/bepaal je dan dat je nergens last van hebt gehad. Misschien zat er in je bodem voldoende om dit gat op te vullen.
Ben wel benieuwd eigenlijk, wie of welke instantie zouden we dit is kunnen voorleggen, iemand een idee?
Ben wel benieuwd eigenlijk, wie of welke instantie zouden we dit is kunnen voorleggen, iemand een idee?
Door de verhalen dat je baccies dan kapot zouden zijn, heb ik toen wel iets van 2 weken wat serieus naar de No2 en No3 gekeken en eigenlijk zag ik daar toen geen verandering in.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
kapot
Ik kan wel eens de diverse aquariummerken aanschrijven wat hun visie op het verhaal is, waterzuivering zou ik ook wel eens kunnen aanschrijven, misschien handig om aan de hand van de antwoorden die ik krijg een artikel te schrijven voor het magazine?Kevin schreef: Ben wel benieuwd eigenlijk, wie of welke instantie zouden we dit is kunnen voorleggen, iemand een idee?
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.