'nitraat

Plaats reactie

Onderwerp auteur
jessicapilon
0-200
0-200

'nitraat

Bericht door jessicapilon »

volgens de test zit mn nitraat de laatste tijd tussen de 25 en 50. in de andere bak is het goed. ik ververs wekelijks ongveer 20%. wel zit er een redelijkvisbestand in. in een 125 liter bak zo n 85 cm aan vissen. hoe kan ik de nitraat omlaag krijgen. het nitriet is o en de kh 3 en de ph 6.8. wie weet hoe ik de nitraat omlaag krijg?? groetjes jessica
ps kan het door de hoge nitraat komen dat ik na zo n 14 dgn aan de bladranden van die alghaartjes krijg van enkele milimeters hoog?? oh ja de po4 is rond de 2 :?:

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: 'nitraat

Bericht door Rody »

Nitraat (No3) is wel omlaag te krijgen met snelgroeiers en drijfplanten (zoals Laurens opmerkte)
Je hebt diverse verschillende snelgroeiers voor de bak, ligt er helemaal aan wat voor type plant je mooi vind.
Po4 is wel wat aan de hoge kant.
Nitraat van 25 vind ik persoonlijk niet schokkend hoor (wat vind jij goed?), boven de 50 daarentegen wel.
Heb je misschien een lijstje van je visbestand? Als je namelijk zelf al aangeeft dat hij fors is begin ik wel erg benieuwd te worden :D

Je kan inderdaad door de waarders van je Po4 en No3 algengroei krijgen, dit kan je tegengaan door meer snelgroeiers te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Rody op 19 apr 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Is inderdaad nog niet schokkend, maar ga niet boven de 50 zitten.
Zou om te beginnen minstens 30% water verversen ipv 20%.
Voor de rest ga ik met de andere mee.
Hangt een beetje van je vissen bestand af, maar een vastdag 1x per week kan geen kwaad en ff kijken hoe het gaat met minder voeren.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

inderdaad wat kees zegt, ik weet niet hoeveel je voert, maar het is 95% van de gevallen nog teveel. ik voer mijn Malawibak om de dag, soms zit er wel 2 dagen tussen. Ze kunnen het echt hebben. Er ligt vaak nog veel eetbaars achter de stenen en zo. En je ziet wel aan de vis of ze ondervoed zijn hoor... :D
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

Patman schreef:inderdaad wat kees zegt, ik weet niet hoeveel je voert, maar het is 95% van de gevallen nog teveel. ik voer mijn Malawibak om de dag, soms zit er wel 2 dagen tussen. Ze kunnen het echt hebben. Er ligt vaak nog veel eetbaars achter de stenen en zo. En je ziet wel aan de vis of ze ondervoed zijn hoor... :D
niet aan toe te voegen. Wat snelgroeiers gaan goed helpen.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs