Hoe groot was jouw eerste bak?

Gebruikersavatar

dickportugal
1000+
1000+
Berichten: 2389
Lid geworden op: 31 okt 2011 12:26
Locatie: Tabua Portugal

Re: Hoe groot was jouw eerste bak?

Bericht door dickportugal »

Bij mij ook een ca 30 cm plastic bakje, burolampje erboven met een gloeilampje. Bezetting voornamelijk guppen. zal toen een jaar of 13 geweest zijn, dus alweer 40 jaar geleden :( .

Gebruikersavatar

Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Hoe groot was jouw eerste bak?

Bericht door Rody »

Mooie verhalen zeg, ik heb het hier gedaan met een 60cm voor de vrouw want die wilde eigenlijk wel vissen.

60cm gehaald en............10 sluierstaarten erbij :oops: :oops: net als een aantal hier staat het schaamrood nog op de kaken.......

Een paar jaar verder zitten we nu met een aantal liters aan showbakken en kweekbakken :mrgreen:
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

BWRGallanttry
0-200
0-200
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2013 13:19

Re: Hoe groot was jouw eerste bak?

Bericht door BWRGallanttry »

Mijn eerste bak was een aquarium van 60x30x40 met vooral veel mannetjes guppen en een paar andere soorten.
Ik heb dit aquarium een tijd gehad tot dat deze begon te lekken.
Het vissen bestand qua guppen is in de loop van tijd een stuk uitgedund en het overgebleven restant zit nu in een 25 liter bakje omdat ik geen guppen in mijn grote aquarium wil hebben.
Het zijn er 7 in totaal dus dat valt best mee waarvan er 5 endlers zijn.
De andere vissen heb ik wel overgebracht naar mijn grote aquarium van 300 liter.

Gebruikersavatar

Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Hoe groot was jouw eerste bak?

Bericht door Loraine »

Wij begonnen met een accubakje met guppies, toen die lek ging kwam er een kom met 2 platte zijdes.
Daarna een aquarium van plexiglas met bruissteentje en een leeuwenkop, shubunkin en guppy erin.
Ik was toen 15-16 jaar en wist niet beter, internet was nog in opkomst en er stond nog niet zoveel op plus dat ik er vanuit ging dat de dierenwinkel het goede advies gaf.
Later met die oude kunde/kennis nog een 54l bakje met 13 sluiers gehad en een 90l bak met tropische vissen.
Weer een aantal jaar later een 60l bakje gehad met guppies, toen daarvan de pomp, thermostaat en lichtbak het tegelijk van begaven door kortsluiting heb ik er een landslakkenbak van gemaakt met Afrikaanse reuzenslakken erin.
Weer later 2 bakjes gehad met guppies en axolotls, maar ivm gezondheidsproblemen alle bakken weggedaan.
En nu dus bakloos.

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”