Tijdstip van voeren belangrijk

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Tijdstip van voeren belangrijk

Bericht door Tim »

ik voer eigelijk nooit op de zelfde tijd. ik voer heel afwisselend en ook nog verschillende soorten voer.
ik heb ik 4 verschilende soorten diepvries voer, 2 verschillende vlokken voer en 2 verschillende soorten tabletten. en ik heb ook nog speciaal betta voer dat blijft heel goed drijven.

ik doe dit omdat ik denk dat het in de natuur ook zo aan toe gaat.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Chumbu
600-800
600-800
Berichten: 703
Lid geworden op: 27 jul 2011 21:32

Re: Tijdstip van voeren belangrijk

Bericht door Chumbu »

Hier ook altijd wisselend haha die hongerlijders hier denken dat het de hele dag feest is dus tijdstip maakt ze niks uit lol.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Tijdstip van voeren belangrijk

Bericht door karinD »

Ik heb ook geen vaste tijd om te voeren. Ik voer als ik er tijd. Soms is dat eind van de ochtend, soms, met name op de dag dat ik de bak schoon maak, is dat pas eind van de middag. En 1 of 2 dagen in de week voer ik helemaal niet. Kunnen ze de restjes opruimen.
Als ik langs de bak loop en even bij ze kom kijken als er nog niet gevoert is, duiken de maculata's massaal naar me toe. Bedelen? Nee, dat doen mijn vissen niet, hoor :lachen:
De corry's bedelen niet, daar zie je er de hele dag door af en toe eens een paar langs kwispelstaarten, en komen massaal naar voren als er gevoerd is.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Patrick K.
0-200
0-200
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:50
Locatie: Oosterhout (N.Br.)

Re: Tijdstip van voeren belangrijk

Bericht door Patrick K. »

emeraldking schreef:Van nature zal het niet uitmaken aangezien het de hobby van de meeste vissen is om als er genoeg voorhanden is een continuïteit er in te zetten om te gaan eten gedurende de dag.
Ik voer zelf niet op vaste tijden. Het is zelfs zo dat ik ze 1 dag in de week niet voer. Dan kunnen ze zelf op zoek naar restant voer dat zich in de bak bevind. Zo zul je ook het natuurlijk gedrag van de vissen behouden.
Het zit ook niet vast op vaste tijden qua voeren. Dat de vissen erop af gaan heeft enkel te maken met de gewenning dat ze gevoerd worden van bovenaf. Tijd zegt hierbij niets.


Maar uiteraard is het geheel aan de houder van de vissen of men op gezette tijden voert of niet. Kwaad kan het in ieder geval zekers niet.
Als ik voor het raam verschijn komen de vissen mij met enthousiasme begroeten. Maar mijn vrouw, die nooit voert, wordt op dezelfde manier ontvangen. Ik denk dat ze inmiddels in hun hoofd hebben geprent dat een groot persoon wel eens "eten" zou kunnen betekenen.

Het enthousiasme is wel het grootst rond 6, 7 uur 's avonds, het tijdstip waarop ze het vaakst eten krijgen. Ze lijken wel degelijk een biologische klok - wekker, eigenlijk - te gebruiken.

Ik voer daarom expres onregelmatig, zodat ze de hele dag alert en ook enigszins actief moeten zijn om snel genoeg op het voer te kunnen reageren. Dat lijkt me aardig met de natuurlijke situatie overeen te komen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Gebruikersavatar

johnnyans
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2014 17:11

Re: Tijdstip van voeren belangrijk

Bericht door johnnyans »

Over het voeren kan ik kort zijn ze worden bij mij in totaal drie keer per dag gevoerd daar is altijd discus granulaat bij die andere twee twee keer krijgen ze of runderhart kalkoenhart misys kril rodemuggelarven mosselvlees artemia dat wisselt per dag , dus variabel
Groet Johnny

Gebruikersavatar

johnnyans
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2014 17:11

Re: Tijdstip van voeren belangrijk

Bericht door johnnyans »

Vergeten er bij te zetten dat ik niet op vaste tijden voer als ik voor mijn aquarium sta zwemmen de discusvissen ook voor het raam langs en denken dat ze weer wat te eten krijgen
Groet Johnny

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”