Wat is jouw favoriete vis?

Gebruikersavatar

Medemblikker
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jan 2011 17:17
Locatie: Medemblik

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Medemblikker »

sorry ik heb er 2

een Reuzenmanta. puur vanwege de afmeting en het vrije gevoel in het water.
en de inktvis. slimmer dan welk dier dan ook naar mijn mening en zeer sterk qua camouflage.

Oja en voor in het aquarium. de Botia's. souplesse en manier van eten :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Stefan »

oeh da's een erg moeilijke keuze...
De verschillen zijn zo groot tussen verschillende families en continenten.
denk dat ik het maximaal terug kan brengen tot 5
Apistogramma trifasciata
Dicrossus filamentosus (schaakbord cichlide)
Trichopsis schaleri (dwerg knorgoerami)
Dario dario

en eentje die jammer genoeg (bijna) niet in nederland te vinden is :(
Nannoperca australis
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Bertus »

Gourami's zijn voor mij toch wel het visje, alleen jammer dat de dwerg soorten te ver doorgefokt worden en daardoor zwak zijn. Verder ben ik nou dol op mijn Betta man, lekker nieuwschierig beestje :D
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

larsvisjes
200-400
200-400
Berichten: 240
Lid geworden op: 16 jul 2011 18:33

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door larsvisjes »

barbus fasciolatus

Als die op kleur is echt !!!! wauuw waauw :buiging: :D :mrgreen:

Gebruikersavatar

Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Visje in het water »

weten jullie.... ik kan hier niet reageren.. ik vind gewoonweg verschillende erg leuk.
Ik zou niet kunnen zeggen wat mijn favo is...

Al de visjes welke nu hier wonen, wonen er niet voor niets.. allen favo
Stiekem favo in mijn gedachten... Discussen,de twee soorten Corydorassen die ik straks ga aanschaffen... Maar ook de anderen die ik wil gaan aanschaffen.

Ieder zo zijn eigen gedrag waardoor ik ze waardeer. Misschien over een aantal jaren, misschien heb ik dan wel echt 1 favo! :vis:
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Gebruikersavatar

Erick
0-200
0-200
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 nov 2014 09:48
Locatie: Dordrecht

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Erick »

Kees is mijn favoriete vis. We hebben elkaar leren kennen op het koraalrif net buiten het Full Moon Beach Resort op de Maldiven. Kees is een verdwaalde grijze rifhaai van ca 3 meter. Hij kwam op me afgezwommen en vlak voor mij draait ie om en weg was hij. Ben teruggegaan naar het hotel voor mijn onderwatercamera. En na 3 dagen zoeken was het resultaat een zonnesteek en een gesprek met de locale bioloog die mij vertelde dat er alleen, af en toe, zulke grote exemplaren wat dichter bij de kust komen. Kees bedankt voor mijn mooiste onderwater ervaring.

En thuis is het toch de clownbotia. Een vis die ik erbij kreeg toen ik deze bak van iemand overnam. Ze spelen overdag graag verstoppertje, maar 's avonds komen ze echt tot leven.
Als ik vandaag een vraag stel, wil ik vandaag antwoord. En niet morgen, anders had ik het wel morgen gevraagd.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Linda »

De labeo bicolor. Vanaf dat ik klein was wilde ik er altijd al een hebben.

Gebruikersavatar

Chumbu
600-800
600-800
Berichten: 703
Lid geworden op: 27 jul 2011 21:32

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Chumbu »

Scleropages formus allias Aziatische Arowana :mrgreen:
Lijken alleen maar killers te zijn maar hechten zich aan hun baas en dan is het net een blije gup :mrgreen:
Heb het bijzondere geluk er twee te mogen verzorgen nu :love:

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door emeraldking »

Voor mij zal dat de micropoecilia picta zijn. En dan te weten de wildkleur, Nu komen er meerdere kleurvarianten in de vrije natuur voor maar ik doel meer op de grijze met de verscheidene kleurschakeringen op het lijf wat het mannetje aangaat als het licht erop valt. Wordt tegenwoordig in de aquariumscene redelijk op zoetwater gekweekt maar is van nature een brakwatervis.

Terugkijkend naar de jaren '70 en '80 had het al een aantrekkingskracht op mij. Is een tijd uit het beeld verdwenen binnen de aquariumscene maar is sinds een x-aantal jaren weer in het daglicht gekomen.

Deze vissoort vormt ook mijn logo op mijn website en tijdens mijn aquaristieke activiteiten.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

discusblu
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2014 01:03

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door discusblu »

Hoi cris ik zag dat jou keuze de red perot is maar vind je het niet jammer dat het diertje überhaupt bestaat? ????
Het is het meest mishandelde diertje in het aquarium als je weet hoe de dieren gekweekt worden waar al 60% uitvalt om vervolgens in zuurbaden te worden gedompeld zodat de slijmlaag oplost om vervolgens weer in een kleurstof bad te worden gedompeld dit proces vallen vav de overgebleven 40% ook weer 20% uit.
Het eind resultaat een misvormd visje die enorm heeft moeten lijden om ons een schatig dierje in het aquarium te geven gelukkig lijkt het er op dat deze dieren op de verboden dieren lijst komen helaas duurt dat erg lang maar tussen 2018 en 2020 zou dit realiteit moeten zijn

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door stylz »

discusblu schreef:Hoi cris ik zag dat jou keuze de red perot is maar vind je het niet jammer dat het diertje überhaupt bestaat? ????
Het is het meest mishandelde diertje in het aquarium als je weet hoe de dieren gekweekt worden waar al 60% uitvalt om vervolgens in zuurbaden te worden gedompeld zodat de slijmlaag oplost om vervolgens weer in een kleurstof bad te worden gedompeld dit proces vallen vav de overgebleven 40% ook weer 20% uit.
Het eind resultaat een misvormd visje die enorm heeft moeten lijden om ons een schatig dierje in het aquarium te geven gelukkig lijkt het er op dat deze dieren op de verboden dieren lijst komen helaas duurt dat erg lang maar tussen 2018 en 2020 zou dit realiteit moeten zijn
Je realiseert je dat je op een post van 3 jaar geleden reageert ?
Ik ben de eerste die je bij valt, als het om dieren mishandeling gaat dan is dit idd een fraai staaltje, maar vraag me af of Chris jou reactie leest :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door karinD »

Ik vind de corrydoras pygmeaus de leukste vis. Ik vind ze vooral geweldig leuk door hun gedrag, ook al zijn ze erg schuw.
Ik kan er naar blijven kijken hoe ze de bodem afschuiven, al kwispelstaartend met hun kop op de bodem zoekend naar eten. Hoe ze voorzichtig naar boven zwemmen om even lucht te happen, op ongeveer 10 cm van het oppervlak even blijven hangen om te zien of het veilig is, en dan het laatste stukje met een noodgang heen en weer te schieten. En ook erg leuk om te zien hoe er soms 2 stuks met de boraras mee op de uitstroom van het filter surfen :mrgreen:
Ook vind ik het erg leuk om als het licht uit is en er een schemerlampje naast brand, schuin over de bodem te kijken, je ziet dan allemaal putjes in het zand waar ze hebben gefourageert. Dat zie je alleen met indirect licht, niet als er een lamp boven staat te branden.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Rickpad »

stylz schreef:
discusblu schreef:Hoi cris ik zag dat jou keuze de red perot is maar vind je het niet jammer dat het diertje überhaupt bestaat? ????
Het is het meest mishandelde diertje in het aquarium als je weet hoe de dieren gekweekt worden waar al 60% uitvalt om vervolgens in zuurbaden te worden gedompeld zodat de slijmlaag oplost om vervolgens weer in een kleurstof bad te worden gedompeld dit proces vallen vav de overgebleven 40% ook weer 20% uit.
Het eind resultaat een misvormd visje die enorm heeft moeten lijden om ons een schatig dierje in het aquarium te geven gelukkig lijkt het er op dat deze dieren op de verboden dieren lijst komen helaas duurt dat erg lang maar tussen 2018 en 2020 zou dit realiteit moeten zijn
Je realiseert je dat je op een post van 3 jaar geleden reageert ?
Ik ben de eerste die je bij valt, als het om dieren mishandeling gaat dan is dit idd een fraai staaltje, maar vraag me af of Chris jou reactie leest :)
Wil nog wel even toevoegen dat er naar mijn weten geen lijst met verboden dieren bestaat. Wel komt er een zogenaamde "positieflijst". Dit zijn dieren die wel of onder voorwaarden gehouden mogen worden. Deze lijsten gaan voorlopig alleen gelden voor zoogdieren, reptielen en vogels. En die lijsten zijn bij lange na nog niet af en voldoen zelfs niet eens aan de europeese wetgeving. Dus waarschijnlijk kan het nog wel even duren voordat het daadwerkelijk er is.

Maar zoals al is gezegd, het is een post van 3 jaar terug. Zelfs als Chris het nog leest kan ie in die 3 jaar al van gedachten zijn veranderd.

Gebruikersavatar

AquaInfo
200-400
200-400
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:32
Locatie: Zwaag

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door AquaInfo »

Voor mij dezelfde als Malawirob......wat een fantastische vis is dat
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Geert »

mijn favoriete vis is de Rode dwergkeizersvis.

Deze vis heb ik jaren lang veel plezier van gehad, maar vanwege stoppen met de Hobie moest die weg.

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”