Aquariumvereniging: wel of niet?

Gebruikersavatar

George123
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015 08:20

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door George123 »

Tegenwoordig willen mensen geen verplichtingen meer.
Je ziet dan ook dat het met alle verenigingen slecht gaat.
Voor informatie kan je makkelijk op internet terecht en op een forum kan je contact maken als je tijd en zin hebt.
Bovendien krijg je op internet snel antwoord op je vragen.

Mensen hebben nog wel zin in een tentoonstelling of beurs.
Dus een eenmalige een lezing, tentoonstelling of beurs wordt druk bezocht.
Breid je dat uit met wat stands van grote zaken en importeurs dan ben je spekkoper.
Vooral als de mensen ook nog met een tas spullen gratis naar huis gaan.

Gebruikersavatar

trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door trudy1942 »

Hoi.
Ik ben geen lid van een aquarium vereniging simpelweg om dat er geen 1 hier in de buurt is.
Ik ben wel lid geweest van diverse verenigingen. Maar wat ik ervaar dat als je daar komt zijn het meestal al van die clubjes en is daar moeilijk tussen te komen. Daar ik nogal verlegen van aard ben wordt je vaak aan je lot overgelaten. Ik zou dus ook nooit lid worden. Alles wat ik wil weten haal ik van andere forums. Maar dat is mijn mening hoor!

Gebruikersavatar

FreekDekker
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jul 2015 17:57

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door FreekDekker »

Hallo,

Ik ben half jaartje lid geweest van een vereniging maar nu niet meer. Ik was toen net weer begonnen en de technieken waren erg vooruit gegaan. 85% waren ouderen leden met dus ook blijkbaar meningen die niet meegegaan waren met de tijd. Tuurlijk heb ik er wel wat geleerd. Maar zoals ik ook in de kennismaking al schreef schiet ik er als onwetende er niets mee op als de een dit zegt en de ander 180 graden omdraait naar het andere. War is het dan? Op forums als dit komt dat ook wel voor maar als er meerdere dezelfde richting uitgaan gebaseerd op ervaringen dan heb je wat meer houvast

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door emeraldking »

Ik was vroeger lid van een aquariumvereniging (jaren '80) doch zie niet echt een nut om dat weer te doen. Ik ben wel lid van een landelijke sociëtieit op het gebied van levendbarenden. Ik deed af en toe wel wat met hen doch was geen lid tot aan begin van dit jaar. Na lang achtervolgt te zijn door bepaalde lieden van hen om mij eens zover te krijgen om actief lid te worden, had ik toegezegd dat zodra 1 januari 2015 zich aandient dat ik actief lid wordt van hen. Alhoewel, ik wel al een x-aantal jaren lid was van hun forum. Doch op de één of andere manier zag ik laatst dat ik pas in februari dit jaar forumlid ben. Hoe dat kan weet ik zo niet. Zal wel een foutje bij hen zitten...

Het is ook een heel duidelijk beeld dat er vele aquariumverenigingen de geest hebben gegeven. Zekers nu met allerlei fora op dit gebied. Er zijn wel een paar verenigingen in mijn regio die wel eens contact met mij opnemen voor het één en ander. Maar ik voel mij dus niet geroepen om mij ook als lid daarzo aan te wenden.

Wel is er op dit moment een plan gaande tussen mij, m'n beursmaatje en iemand anders om een samenwerkingsverband aan te gaan met een AV waarbij wij zelf geen lid worden van de AV maar een soort van platform vormen middels relevante werkgroepen die afgestemd worden op onze regio. Ik onthoud mij verder nog eerst van enige details omdat het één en ander nog moet worden uitgewerkt.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Waterman90
0-200
0-200
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2015 16:27
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door Waterman90 »

Zit niet in een aquariumvereniging
maar dit is enkel uit tijdgebrek moest ik de tijd hebben zou ik me wel aansluiten.
Er zijn er wel in de buurt hier. dus de mogelijkheid bestaat wel

Gebruikersavatar

Patrick K.
0-200
0-200
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:50
Locatie: Oosterhout (N.Br.)

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door Patrick K. »

Ik ben zelf lid geweest van een aquariumvereniging. Toen ik met 5 pubers moest zien te overleven heb ik opgezegd, omdat ik er gewoon niet meer aan toe kwam de verenigingsavonden bij te wonen.

Maar ik zou het absoluut iedereen aanraden, en vooral beginners.
In een vereniging kun je immers als beginner beschikken over vele tientallen jaren aquariumervaring. Ik heb er heel veel voor mijn bak nuttige informatie gehaald. En niet te vergeten plantenstekken en jonge visjes.
Dit naast het feit dat het gewoon heel leuk is een avond te kletsen met mensen die net zo enthousiast over je hobby zijn als jijzelf.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Gebruikersavatar

kayleeD
200-400
200-400
Berichten: 338
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:33

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door kayleeD »

Zelf ben ik nog geen lid. Ik wil -zodra ik een job heb- wel lid gaan worden van een aquariumvereniging hier in de buurt.

Gebruikersavatar

Robiaan
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:58

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door Robiaan »

Ja..Waarom,heb mijn aquarium zes weken nu,dacht er goed aan te doen is vlak in de buurt 5 min rijden met de fiets,heb mijn eerste kennismaking achter de rug,met een gast spreker over mini gifkikkers, om de 3 weken zondag voormiddag samenkomst!, nu heb ik de site en dit forum gevonden met voor mij vragen en snelle antwoorden. ..veel beter dus,want zit je met serieuze problemen kan je niet 3 weken wachten voor een oplossing. ..dus ga ik kiezen voor dit forum,en mijn lidgeld (21€)dat mogen ze naar goeddunken besteden,
Met vriendelijke groetjes,
Robiaan :D

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door Hartenheer »

Dit is een topic van 20 Jan 2015 :D
Met vriendelijke groeten,
Willem

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door Linda »

Hartenheer schreef:Dit is een topic van 20 Jan 2015 :D
Och, hij blijft actueel hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar

Patrick K.
0-200
0-200
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:50
Locatie: Oosterhout (N.Br.)

Re: Aquariumvereniging: wel of niet?

Bericht door Patrick K. »

Robiaan schreef:Ja..Waarom,heb mijn aquarium zes weken nu,dacht er goed aan te doen is vlak in de buurt 5 min rijden met de fiets,heb mijn eerste kennismaking achter de rug,met een gast spreker over mini gifkikkers, om de 3 weken zondag voormiddag samenkomst!, nu heb ik de site en dit forum gevonden met voor mij vragen en snelle antwoorden. ..veel beter dus,want zit je met serieuze problemen kan je niet 3 weken wachten voor een oplossing. ..dus ga ik kiezen voor dit forum,en mijn lidgeld (21€)dat mogen ze naar goeddunken besteden,
Met vriendelijke groetjes,
Robiaan :D
Als lid van een aquariumvereniging kun je natuurlijk ook mede-leden bellen of mailen, je hoeft dus niet 3 weken te wachten.

Het lijkt me duidelijk dat ik ook hier aanwezig ben, en ook op verschillende andere fora. Maar bij een aquariumvereniging ontmoet je mensen persoonlijk, wat mij betreft voegt dat wat toe.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”