Krabben paludarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Krabben paludarium

Bericht door Linda »

Ik ben ook wel heel benieuwd!
Hopelijk heb je binnenkort weer krabjes door je bak rennen.
Hoeveel kun je er in dit terrarium houden?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Tja alleen weet ik dat het wel een week of langer kan duren voor chris reageert :(
Ik ga hier 1 man en 3 vrouwen in houden, dan zit je wel tegen de max aan. Maar stel nou ik krijg een keer een nestje en kan niet alle babies verkopen dan is er nog wel ruimte voor 1 of 2 hoor.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Krabben paludarium

Bericht door Linda »

Jeetje dat is een lange reactietijd :(

Hopelijk is hij nu wat sneller ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Nog steeds geen antwoord. Heb ze dus maar bij aquariaveldhuis besteld. Tja dat was wel een stuk duurder maar heb geen zin om nog langer te wachten. De levertijd is een week dus ik hoop dat ik over een week leven in mijn bak heb :D

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Krabben paludarium

Bericht door Linda »

Jammer zeg, dat hij zo lang doet over reageren..

Ben benieuwd naar je nieuwe krabjes!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Ik ook! Net bericht gehad, de krabben zijn besteld en ze komen volgende week woensdag binnen, dan worden ze verzonden naar mij. Dus ik denk dat ze donderdag binnen komen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Ze zijn er!!!! :Cheer: :Cheer: :Cheer:
En ik ben er weer helemaal verliefd op! Ze zijn wel weer de red devil variant, ookal stond op de site dat het de paarse variant zou zijn. Maarja ze zijn nog steeds hartstikke leuk en ook mooi op kleur. Het zijn 100% zeker 3 vrouwen en 1 man en ze zijn ook nog erg klein, dus jonge exemplaren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De varen die ik nog uit de oude bak had is dood gegaan, dus heb gister gewoon weer een nieuwe gehaald en een andere plantje er bij. Dit is volgens mij dezelfde soort als die roze/groene die ik eerst had alleen dan een andere kleur. Dus ik denk dat deze ook weer erg hoog gaat worden. Er is dus iets veranderd in de inrichting:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 van de 4 krabben schoten gelijk ergens onder, maar eentje heeft eerst 2 uur lang in het badje lopen poedelen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit badje is eigenlijk perfect voor ze! Makkelijk schoon te maken, ze kunnen er overal in en uit en ze kunnen dieper en minder diep gaan zitten.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Krabben paludarium

Bericht door amber98 »

Leuk!! Ziet er mooi natuurlijk uit dus ze zullen het vast naar hun zin hebben

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: Krabben paludarium

Bericht door lex »

Leuk, Toby. Het bakkie ziet er ook mooi uit. :)
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Leuk! Ik hoop voor je dat dit keer alles goed gaat.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Dank jullie wel allemaal! Ik hoop inderdaad ook dat het nu beter gaat, maar ik zie nu al veel beter gedrag vergeleken met de eerste. Deze krabben heb ik al meerdere keren in het water gezien en lopen ook meer rond. Ik heb ze ookal zien eten dus het ziet er al goed uit.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Heel gaaf nieuws!!!! :D :D
Ik wilde net een beetje gaan schuiven in de bak voor een eventuele waterval, dus ik schuif een beetje zand weg, zie ik ineens een mini klein wit beestje kruipen :shock: . Ik dacht aan parasieten maar toen ik hem uit de bak had gepakt, zag ik dit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een babykrab!!! :Cheer: :Cheer: :Cheer: :Cheer: :Cheer: ik dacht al toen ik afgelopen donderdag de krabben binnenkreeg en naar het geslacht keek dat ik iets raars zag aan het buikschild van een dame, deze leek boller te staan, en ja hoor ze bleek eitjes te dragen. Nou goed ik dus deze baby in het water gezet en het zand weer terug gelegt. Ik denk ik schijn nog even met een lamp op het badje, en hoppa heb er 7 kunnen tellen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er zo blij mee! Ik ga me dus maar even inlezen in de verzorging van de jonge. Ik zit er aan te denken om ze naar dat andere kleine terrarium te verhuizen omdat het me erg leuk lijkt om ze te zien opgroeien. Maar daar moet ik nog even over denk en ik moet ze natuurlijk wel kwijt kunnen straks.
Wat minder leuk nieuws is dat 1 dame is overleden.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Gaaf, ik hoop voor je dat je ze groot kan brengen! Wel minder dat er 1 krab is dood gegaan, is dat dan misschien de moeder van deze jongen? Misschien dat ze wat verzwakt was door het dragen van de eieren.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Dat zou kunnen ja, maar ik heb niet goed meer gelet op de krab met het bollere buikschild nadat ik ze in de bak heb gezet.
Heel gaaf ja! Ik heb net toch nog dat kleine aquarium van zolder gehaald en opgezet. Heel simpel maar hoor, en er zijn nog wel verbeterpunten maar dat kan ik altijd nog doen. Nu laat ik het even zo. Ik ben een uur bezig geweest om die beesten te vangen, man dat was lastig! Maar heb er 7 uit kunnen vissen en in het bakje appart gezet. Ik zal deze week nog een aantal keren kijken of er nog een paar zitten.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Krabben paludarium

Bericht door Tim »

he toby! wat gaaf zeg babies! jammer van dat ene vrouwtje! het ziet er heel mooi uit allemaal!
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”