Achterwand krabbenbak 50×50

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door Linda »

Nee hoor maakt niets uit ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Nou dan gaan we maar weer shoppen....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Heeft even geduurd, maar de tegellijm is woensdag binnen gekomen dus we kunnen weer verder! Voor diegene die willen weten welke tegellijm ik heb gebruikt nu: 1 kg pot Bison tegellijm. Dit is nog precies genoeg voor 2 lagen.
Woensdag dus de 1e laag van deze tegellijm erop gesmeerd (2e laag tegellijm in totaal dus). En ik moet zeggen, dit spul is super! Makkelijk uit te smeren en als je het verdunt met water is het helemaal super! Wanneer het opgedroogt is, is het grijs van kleur en heeft het een hele zanderige, ruwe structuur. Dit zorgt voor een hele natuurlijke uitstraling.
Ik heb zonet een klein beetje tegellijm gepakt, verdunt met water en met een heel klein penceeltje alle lastige hoekjes en gaten afgewerkt. Dat was een rotklus die erg lang duurde, maar ik kon wel erg precies te werk gaan en dit werkte erg goed. Vanmiddag gaat de laatste laag erop (dus de 3e in totaal) en zal ik wat fotos maken. Ik weet nu alleen niet meer hoe ik het ga verfen :mrgreen:. Mijn plan was om als basis bruin te gebruiken en dan met wat grijze tinten hier en daar, maar de tegellijm is van zichzelf al natuurlijk grijs, dus ik kan nu ook grijs als basis doen en bruine tinten. Hier moet ik dus nog even over brainstormen.
Laatst gewijzigd door tobyderks op 30 jun 2017 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Nou vanmiddag de laatste laag tegellijm erop gesmeerd. Deze keer had ik de tegellijm heel erg dun gemaakt zodat ik hem goed uit kon smeren voor een goede laag. Anders zou je hier wat plekken zien waar heel veel zit en daar een plek waar bijna niks zit. Dit werkte erg goed.
En de beloofde fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is erg lastig om dit met je telefoon op de foto te krijgen. In het echt is de kleur en structuur best wel anders, maar dan hebben jullie in ieder geval een beeld van hoe het er uit ziet. Dit laat ik nu tot zondag drogen en dan verven.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door Linda »

Goed bezig Toby!

Moet zeggen dat ik de kleine stukken natuurlijker vind ogen.
Maar zeker mooi :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Dankje! En dat terwijl ik die zijpanelen juist even snel 1 2 3 in elkaar heb geflanst :lol:
Ben toch begonnen met verven, maar fotos plaats ik pas als ik tevreden ben, ziet er nu niet uit....

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door Tim »

lekker bezig toby!
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Dankje! Ik ben bijna klaar met de verf. Morgenmiddag komen de fotos. Ik verklap alvast dat hij niet zo is geworden als dat ik in gedachte had (in een negatieve zin). Ik wilde hetzelfde soort effect als drakenstenen. Helaas is die veel donkerder geworden maar ik ben er zeker niet ontevreden mee, vind hem zo ook prima!

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door Erik1974 »

Als je sommige plekken licht schuurt met fijn schuurpapier kan je er misschien weer lichtere plekken in krijgen. Wel even testen op een stukje wat niet in het zicht zit uiteraard.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Bedankt voor de tip, maar ik ga het toch maar niet proberen. Mijn verf is bijna op dus als het mislukt dan moet ik weer nieuwe gaan bestellen. Daarbij denk ik niet dat het werkt. Ik ben in de fout gegaan door veel te donker te beginnen. Dit heb ik enigzins recht kunnen trekken door 3 lichte lagen erover heen te doen maar met zo'n donkere ondergrond blijft het natuurlijk donker.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Bijna klaar! Ik ben zaterdag begonnen met verven. Ik probeerde een drakensteen als inspiratie voor de kleur te gebruiken, niet gelukt.... de eerste laag viel veel donkerder uit toen hij droog was:

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik ook merkte is dat ik hier heel veel verf voor nodig had. Dus om verschillende tinten te krijgen en minder verf te gebruiken ben ik op een andere methode overgestapt: naar de action en de eerste de beste plantenspuit meenemen. Verf aanmaken, verdunnen met water en spuiten naar. Dit werkte heel goed dacht ik toen ik een lichtere kleur had aangemaakt. Tot ook deze droog was en dit het resultaat was:

Afbeelding

Afbeelding

Zien jullie verschil? Nee ik ook niet... nou dacht ik hoe ga ik dit oplossen? Als ik nou eens een lichte grijs ga gebruiken, komen de daarop volgende kleuren ook lichter uit en er zitten ook grijstinten in drakenstenen. Je voelt hem al aankomen, veeeeeel te donker. Ik schrok me rot toen ik zondag wakker werd. Nu heb ik het voor elkaar... dus de hele dag zondag maar zo licht mogelijke bruinen tinten eroverheen gespoten en uiteindelijk kreeg ik dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Ja hij is donker, maar op de foto is hij nog donkerder uitgevallen)

Nou laat maar dacht ik. Ik vond het prima zo en op zich kon het redelijk met de drakensteen. Toen als laatste: details. Ik weer bruin aangemaakt, met zwart flink donker gemaakt, een klein penseeltje gepakt en alle gleuvjes en gaatjes donker gemaakt. Ik heb wel eens vaker gezegt 'wat een rotwerk', maar dit was echt een pokkewerk. Een uur lang op mijn knieën over de wand gebogen gezeten, nou dat doe ik ook nooit meer. Toen dat af was, gaf dat al meteen een heel mooi effect en was ik eigenlijk al helemaal blij met de wand:


Afbeelding

Afbeelding

Vandaag weer bruin aangemaakt maar deze keer met wit lichter gemaakt. Een klein beetje aan de kwast gedaan, zo veel mogelijk op een stuk keukenpapier uitgesmeerd en toen over de wand heen geveegd. Op deze manier creeër je hele lichte tinten hier en daar. Toen was hij af, en ik ben er enorm blij mee!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem hartstikke leuk en denk dat hij prima in mijn bak gsat passen. De eerste laag epoxy zit er ook net op. Ik hoop dat die niet al te veel gaat glimmen. Deze week komt ook ergens dat bassin binnen. Als dat nou 3x niks blijkt te zijn, komt er misschien toch weer een zelfbouw projectje aan....

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door Erik1974 »

Ik vind de kleur goed gelukt zo! Mooi al die verschillende kleuren. Straks nog wat mos en dergelijke er op dan is het helemaal af. Als je epoxy mat wil hebben kan je zand instrooien, alleen doet dat ook weer wat met de kleur natuurlijk....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door tobyderks »

Dankje!! Mos weet ik nog niet zeker, ik kan bijna nergens terrariummos vinden en in een van de bakjes komt al een klimplantje. Ik heb hier en daar inderdaad wat zand gestrooid maar wil er ook niet te veel op doen inderdaad vanwege die kleur. Ik kijk morgen hoe het er uit ziet. Is het prima dan laat ik het zo, en anders nog maar een laag met zand.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door amber98 »

Ik vind het prima gelukt :)

Gebruikersavatar

Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Achterwand krabbenbak 50×50

Bericht door Visje in het water »

😮😮😮 wat is het mooi geworden zeg! Echt eer van je werk 😉😀
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”