Mini paludarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Nou nog steeds niks van chris gehoord :( anders zoek ik even verder of bel ik even. Hier trouwens een overzichtje van de bak:

Afbeelding

Nu zat ik net weer te denken, hmmm misschien is een iets grotere bak wel leuker :lol: . Haha ik kan zo'n bak ook geen jaar laten staan, ik wil al snel groter of meer. Nu zit ik dus al op marktplaats te speuren naar een bakje van 50 of 60 cm met lichtkap die niet al te duur is. Maar ik denk dat dit beter een projectje is voor de zomervakantie :) :mrgreen:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mini paludarium

Bericht door amber98 »

Leuk dat je nu ook drijfplantjes erin hebt. Het probleem van steeds groter willen, is bij de meeste mensen aanwezig :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Ja met de drijvers maak ik het watergedeelte wat donkerder in de hoop dat ze iets vaker het water in gaat of in ieder geval zich wat veiliger voelt in het water.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Mini paludarium

Bericht door Tim »

Ziet er gaaf uit toby! Heb je welleens last van condens op je ramen of hoe werkt dat? Ziet er mooi schoon uit ook allemaal! En jaa groter is beter zeggen ze altijd :p
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Dankje! En nee eigenlijk alleen als ik iets te warm water ververs krijg ik condens maar het water is zo weer op goede temperatuur. Tja en als ik sproei natuurlijk komt er wel eens wat op de ramen maar een wc papiertje erover en het is schoon.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Mini paludarium

Bericht door Tim »

Dankjewel voor de info :D Ik vind zo'n paludarium toch wel heel leuk en heel intressant.... 8)
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Geen probleem! Haha ik ook ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Ik heb antwoord van chris! Hij gaat helaas een maand op vakantie maar heeft ook geen volwasse exemplaren zitten :( dus heb ik een andere (laatste optie) winkel gemailt...

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mini paludarium

Bericht door Linda »

Bakkie is nog steeds leuk Toby!

Wat jammer dat hij geen krabbetjes voor je heeft...Misschien beter om de zomer af te wachten als je bang bent dat de warmte een probleem gaat zijn?
Zou jammer zijn als je weer een nieuw krabbetje koopt die ook weer dood gaat doordat het te warm is in de zomer :(

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Tja tja tja.... lastig dat duurt dan nog wel 3 maanden. Tot die tind zit deze alleen dan. Kijk dat is dus het lastige aan een koppel, als ik een groepje had was het geen probleem. Maarja het zijn sociale dieren en op het andere forum werd mij al aangeraden niet te lang te wachten.
Daarbij heb ik ook totaal geen ervaring met terraria... is een andere lamp, kap open en gordijnen dicht genoeg om het koel te houden of moet er meer aan te pas komen? Helaas zal ik daar zelf in moeten gaan expirimenteren. Ik wacht even het antwoord af van de andere winkel want als zij sowieso niks hebben dan kan ik nog verder kijken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Nou eindelijk! Na en maand begint de dame zich meer te laten zien! Gister heeft ze de hele dag vol in het zicht gezeten. Als ik langs liep schoot ze wel weg maar kwam ook weer snel tevoorschijn. En vanochtend zat ze in het water en later op de drijfplanten waar ze nu nog steeds zit. :lol:

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Mini paludarium

Bericht door Erik1974 »

Leuk, dan weet je gelijk weer waar je het voor doet ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mini paludarium

Bericht door Linda »

Fijn dat ze wat meer tevoorschijn komt!

Als het echt zo belangrijk is dat ze samen zijn zou ik er niet zolang mee wachten inderdaad. Hopelijk kun je er gauw één vinden.
Zoo & zo heeft ze niet meer?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mini paludarium

Bericht door amber98 »

Hier zie ik ze veel in de winkels zitten, maar helaas woon je niet in de buurt. gelukkig laat ze zich wel al meer zien.. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Sja de maanvis verkoopt ze ook maar ze wisten niet wanneer ze weer nieuwe zouden krijgen. En volgens mij komt er binnenkort weer een nieuwe levering dus zal eens kijken of ze er tussen zitten.
Verzenden die winkels bij jou in de buurt ook amber?

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”