Paludarium GROOT

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Linda »

Ik heb dit topic voor je gevonden. Misschien heb je er wat aan?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Paludarium GROOT

Bericht door amber98 »

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar de L046 kost tussen de 100-200 euro per stuk. (Ligt eraan wanneer je ze koopt) met een groep van 10 jonkies (3/4cm) kom je dus aan een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro. Naar mijn mening zijn het de mooiste l nummers die bestaan, maar voor mij een te hoog bedrag.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

Dat wist ik niet amber98 haha! Een kleinere groep dan maar... :p

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Paludarium GROOT

Bericht door amber98 »

De meeste mensen weten dit niet, komen ze dan pas in de winkel achter. Vandaar dat ik het even vermeld. :lol: is natuurlijk niet niks om meer dan 100,- uit te geven aan een visje wat toch best kwetsbaar kan zijn.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

Precies, maar het is het zeker wel waard om een koppel of trio aan te schaffen :) (als dat financieel kan)

Ik ben door het inlezen over de vissen steeds meer gaan denken om er geen paludarium van te maken maar gewoon een mooi aquarium met een rio Xingu biotoop. Denken denken denken.... :D

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Tim »

aquariums zijn zeer verslavend. de vis keuze wordt wel bellemerd als je er een palu van wilt maken.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Linda »

Paludariums zijn dan weer enorm gaaf omdat je er watervallen/stroompjes ed in kan maken. En je hebt een land en water gedeelte (duhh..) en dat is op zichzelf al geweldig :)

En hoe schattig zijn kikkertjes!!!

Als ik mijn waterniveau zou laat zakken heb ik bijna ook een paludarium :mrgreen:

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Tim »

Linda schreef:Paludariums zijn dan weer enorm gaaf omdat je er watervallen/stroompjes ed in kan maken. En je hebt een land en water gedeelte (duhh..) en dat is op zichzelf al geweldig :)

En hoe schattig zijn kikkertjes!!!

Als ik mijn waterniveau zou laat zakken heb ik bijna ook een paludarium :mrgreen:
ik zeg doen :P
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Linda »

Tim schreef:
Linda schreef:Paludariums zijn dan weer enorm gaaf omdat je er watervallen/stroompjes ed in kan maken. En je hebt een land en water gedeelte (duhh..) en dat is op zichzelf al geweldig :)

En hoe schattig zijn kikkertjes!!!

Als ik mijn waterniveau zou laat zakken heb ik bijna ook een paludarium :mrgreen:
ik zeg doen :P
Misschien ooit :P

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Paludarium GROOT

Bericht door amber98 »

Het mooie aan een paludarium vind ik dat je een miniatuur nabootst. Je hebt vissen, landdieren en planten wat meestal lijkt alsof je een stukje natuur letterlijk hebt meegenomen en in een bak hebt geplaatst. Ook de keuze van de bijlzalmen geeft een interessant resultaat. Je gaat de vissen namelijk zien springen uit het water. Dat is hun natuurlijke gedrag om aan voedsel te komen.

Van de andere kant, als je hem helemaal vult, heb je met die afmetingen heel veel opties qua vissoorten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

Ja een paludarium is wel heel erg gaaf... haha. Als ik een aquarium maak dan worden de afmetingen wel een beetje lager. ik denk dan aan 180x60x50 en dan een Rio Xingu biotoop. Ik heb nog alle tijd om te bedenken wat het word! :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

vraagje: Als ik alleen een aquarium neem van deze afmetingen 180x60x50, kan ik dan naast de Geophagussen er ook een groepje discussen uit Rio Xingu bij doen? of word dit dan veel te vol? Ik wil wel graag dat ze zoveel mogelijk ruimte hebben.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Linda »

Mij lijkt dat vrij vol. Beide soorten worden best groot en volgens mij kun je voor discussen beter een speciaalbak maken.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Paludarium GROOT

Bericht door amber98 »

Discussen kun je inderdaad beter in een speciaal bak houden. Ze moeten heel warm, veel water verversingen en veel voer wanneer ze nog niet volgroeid zijn, bovendien is het ook een cichlidensoort waar, zoals bij alle cichliden, agressie altijd aanwezig kan zijn. Ik denk dat je het beste de geophagussen als hoofdvis kunt uitkiezen, als je die graag wil. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

Oke dan! Dan worden het sowieso de Geophagussen! Ik denk dat ik dan alleen de L046 erbij neem en misschien een ander schoolvisje. Lekker rustig houden!

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”