Paludarium GROOT

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Linda »

:duim:

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Tim »

een leuke groep cory's erbij moet ook kunnen toch? stralen ook veel rust uit vindt ik. een mooie donkere soort. :mrgreen:
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

Ja lijkt me ook wel leuk, maar de bedoeling is dan wel om ook te kweken met de geophagussen en L046. Verstoren de cory's ze dan niet? Oh en de Krobia sp. Xingu vind ik ook een erg mooie bijvis. Een mooi koppeltje daarvan.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Paludarium GROOT

Bericht door amber98 »

De kweek van de L046 is erg lastig (daarom zijn ze ook zo duur) de meeste mensen waarbij het lukt, hebben jaren ervaring met het kweken van plecos in het algemeen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, wel lastig. Bovendien zijn vrouwen pas volwassen robd de 3 jaar en mannen rond de 4 jaar. In de meeste winkels die de vissen hebben, gaat het om jonge exemplaren, je zult dus geduld moeten hebben om te gaan kweken. ;)

Corydoras snappen niet wat een territorium is, en die gaan dus zeker weten de kweekgroep lastig vallen, zonder dat ze weten dat ze niet gewenst zijn.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Tim »

kweken kan je het beste doen in een aparte speciaal bak ingericht om te kweken.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomasvdploeg
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2016 23:30

Re: Paludarium GROOT

Bericht door Thomasvdploeg »

Ik besef me dat het kweken erg lastig is, maar ik heb dan ook alle geduld van de wereld! :) Misschien groeit de hobby wel zo uit dat er een speciaalbak voor komt, Tim! :D

Even een vraag over de Geophagus Argyrostictus, Ik dacht aan een groep van 8 in een bak van 180x70x50cm (LxBxH), maar kan daar ook een grotere groep in? Ik denk zelf dat een iets grotere groep er wel beter uitziet in de bak en aangezien er maar weinig bijvissen in zullen komen, lijkt mij dat het wel mogelijk is?

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”