pomp werkt niet meer.

Gebruikersavatar

agnes
1000+
1000+
Berichten: 2197
Lid geworden op: 24 sep 2011 23:16

Re: pomp werkt niet meer.

Bericht door agnes »

De juwel filters hebben het probleem dat ze als ze van het stoom af geweest zijn niet meer willen opstarten. Dit komt doorat het radje en het huisje waar het radje in zit vuil, vettig is. Als je het radje en het radhuisje schoonmaakt met bv. een wattenstaafje gaat het motertje van het filter weer draaien en werkt het filter prima. Als het radje en het huisje te lang niet zijn schoon gemaakt kan het ook gebeuren dat het motertje doorbrand doordat het radje gaat slippen en niet meer gaat draaien.
Mijn ervaring is dat als het radje en het huisje regelmatig wordt schoon gemaakt het juwel filter prima werkt.
groetjes Agnes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Janneke1991
0-200
0-200
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2013 11:17
Locatie: Waarland

Re: pomp werkt niet meer.

Bericht door Janneke1991 »

hmmm mijne was toch echt overleden.. ik heb hem altijd goed schoongehouden maar hij deed het op een gegeven moment zeer slecht.

@ rickpad, we gaan het zien ik heb toch Tetratec EX600 aangeschaft... het leek mij een van de betere keuzes.. maar zoals met alles heeft iedereen zijn eigen ervaring. ik heb vele goede revieuws gelezen maar ook slechte. :)
maar dat is met vele producten zo, er zijn altijd mensen die er slechte ervaringen mee hebben.

hij staat momenteel te draaien en alles lijkt prima te gaan. het aquarium is redelijk helder ( ik moet vandaag verversen)
dus wat dat betreft ben ik tevreden. :) zoiezo als hij het langer dan een jaar doet ben ik al tevreden ;) klinkt misschien beetje raar maar ik vind 90 euro per jaar niet veel. zou neerkomen op minder dan een 10tje per maand.
Juwelrecord800 , 80bx45hx30d :D zeer veel plezier aan mijn aquarium :D

Gebruikersavatar

ben85
200-400
200-400
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 mei 2013 20:21
Locatie: grootebroek

Re: pomp werkt niet meer.

Bericht door ben85 »

ik heb de tetratec ex700 gehad en nu nog steeds de ex1200 die werkt al dik 3,5 jaar naar behoren enige puntjes waar ik last van gehad heb is dat de afdichtring op 1 of andere manier ging lekken bij de ex1200.... die is gewoon te vervangen. wat ik wel bij beide pompen heb gehad is dat het handpompje om je water je slangen in te zuigen ineens vastgaat zitten en bijna met geen mogelijkheid meer los gaat. dus nu vul ik me slangen gewoon met water. en doet de pomp het verder nog prima.
dus als de fabrikant nou gewoon ervoor zorgt dat de pompunit beter uit elkaar te halen is om hem schoon te maken van binnen dan zou je daar al minder last van hebben denk ik

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”