Juwel bioflow

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Juwel bioflow

Bericht door RFrerejean »

Hoi allemaal,

Al een tijdje heb ik de Oase bioplus 200 (650l/h) in mn Juwel rio 125 hangen, maar het blijft me opvallen dat er vuil op mn planten blijft liggen. Ik denk dus dat dit filter toch te weinig stroming geeft. Nu heb ik al een paar uur zitten zoeken naar een vervanger en de Juwel bioflow komt denk ik in de buurt van wat ik zou willen. Maar ik kan niet zo veel reviews er over vinden, dus misschien kunnen jullie mij helpen met deze vragen:

- is het filter een beetje stil? Mn aquarium staat zowat naast mn bed, dus het is belangrijk dat hij geen irritante geluiden maakt.
- ergens op dit forum las ik dat de 3.0 (600l/h) al best een sterke stroming heeft voor een 125l aquarium. Klopt dit? Want mijn Oase heeft niet bepaald veel stroming, maar is wel 650 l/h, dus 50l/h meer.

Als jullie nog andere opties weten hoor ik het ook graag. Een extern filter gaat hem helaas niet worden, dus het gaat echt om een intern filter.

Groetjes, Roanne

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel bioflow

Bericht door amber98 »

Je zou voor een aquael turbo kunnen gaan. Deze zijn best stil als je de luchtslang niet gebruikt. Denk niet dat je met een bioflow betere stroming zal krijgen, ondanks dat deze dat deze normaal bij de bak zit.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Juwel bioflow

Bericht door RFrerejean »

Oke, goed om te weten. De Aquael turbo ziet er inderdaad goed uit. Denk je dat die ook genoeg filtert? Hij lijkt zo'n klein filterbakje te hebben. En welke zou je adviseren, de 500 of de 1000?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel bioflow

Bericht door amber98 »

De 500 heeft altijd op de kleinste stand een 100L bak getrokken. De 1000 hebben we gebruikt voor een bak vergelijkbaar met de 125. Het is veel stroming, maar wel te stellen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Juwel bioflow

Bericht door RFrerejean »

Ik realiseerde me zojuist dat ik de Aquael turbo 500 nog heb liggen :) Zojuist even geïnstalleerd in mn aquarium, maar tot nu toe maakt hij nog best veel geluid. Dat was ook de reden dat ik toen voor de Oase ben gegaan. Gaat dat geluid denk je nog weg?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel bioflow

Bericht door amber98 »

De aquael kan met het luchtslangetje gebruikt worden (geeft veel geluid) of zonder dan horen ze vrijwel geruisloos te zijn. Kijk goed of er lucht in de spons zit, zolang dat er in zit heb je namelijk heel veel geluid

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Juwel bioflow

Bericht door RFrerejean »

De lucht heb ik er ondertussen volgens mij uit gekregen en hij is inderdaad al een stuk stiller. Maar helaas kan hij niet tegen de fluister stille motor van de Oase op. Het wordt denk ik gewoon wennen, want ik merk dat er nu wel een veel beter stroming staat.

Zou je trouwens adviseren om nog zo'n doorzichtig filterbakje er bij te kopen? Of zou het genoeg zijn om in het huidige bakje een paar van die cilindervormige filtersteentjes en filterwatten te doen?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel bioflow

Bericht door amber98 »

Normaal gesproken is het voldoende om wat keramische pijpjes erin te doen

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”