eheim 2226

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
postvrouwtje
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2014 14:43

eheim 2226

Bericht door postvrouwtje »

dit filter heb ik bij mijn aquarium meegekregen, vraag is nu heb siporax gehaald, de keramische buisjes en de bio filter medium voor het andere mandje. begrijp dus dat ik op dit spul ook nog een filtermat moet leggen. maar er zit eigenlijk best nog wel wat ruimte over onder die 2 mandjes en kan ik daar dan eventueel balance balls plaatsen? Heb nu een potfilter staan van eheim en daar zitten die ballen ook onderin zowel de witte als de zwarte. Heb nog nooit met die mandjes gewerkt dus wil het graag goed doen . Bedankt alvast

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: eheim 2226

Bericht door warander »

De de siporax in de onderste bak. Dan in de joger bio filter medium.
Daar boven blauwe schuim en een witte laag.

Kan je als setje kopen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
postvrouwtje
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2014 14:43

Re: eheim 2226

Bericht door postvrouwtje »

warander schreef: 06 mei 2019 20:18 De de siporax in de onderste bak. Dan in de joger bio filter medium.
Daar boven blauwe schuim en een witte laag.

Kan je als setje kopen.
bedankt voor je info, misschien domme vraag maar joger? wat is dat ? Dus onderste mandje .de keramische buisjes met blauw filter, bovenste mandje de bio filter medium met wit filtermat. Ga ik die filtermatten nog even bestellen thanks.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
postvrouwtje
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2014 14:43

Re: eheim 2226

Bericht door postvrouwtje »

nog vraag sry, inlaat en uitlaat aan dezelfde kant toch? heb nu de spraybar met lange buis naar de andere kant van de bak en de korf zeg maar daar tegenover hangen. Lees nu dat je ze dus alle 2 gewoon aan de zelfde kant kan hangen . ook dit wil ik dan in de nieuwe bak gelijk goed doen . best verwarrend als je alle topics weer gaat lezen

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: eheim 2226

Bericht door warander »

Kan allebei, hoor.

Met 1 meter zou ik toch de andere kant houden, voor goeie doorstroming.

Is gewoon kijken of er geen dode spots in de bak komen, waar het vuil blijft liggen.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”