Filtermedia zipromax?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
beni
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:27
Locatie: Tienen

Filtermedia zipromax?

Bericht door beni »

Ik heb op mijn aquarium twee oase bio-master thermo 600 filters geplaatst één werkt nu acht weken de tweede kwam wat later omdat die niet in voorraad was in de winkel ( werkt nu drie weken), het is mij opgevallen dat er tijdens die zes weken indraaien veel, heel veel gassen opgepompt werden, soms leek het wel of de filter lucht aanzoog. Zelfs nu komt er een aanzienlijke hoeveelheid gas uit de filters, de bacteriën die op de bio-ballen of op de zipromax nestelen maken blijkbaar veel gas aan ( laten bacteriën scheten?? :mrgreen: :mrgreen: ), elke dag moet ik meerdere maal de filter ontluchten ( scheef houden zodat de gassen kunnen ontsnappen ) heeft er iemand nog zo ervaring met deze filter media of heb ik echt een aanzuiging van lucht? Nergens een lek te bespeuren of water dat er niet hoort te zijn.
Is dit normaal of zit ik met een probleem ( niet echt hinderlijk op het geluid na dan), voor de rest doet de filter wat hij moet doen gezien de fosfaat dat in het kraanwater zit omgezet word in nitraat.
Greetz
Beni

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Filtermedia zipromax?

Bericht door OlliePindakaas »

beni schreef: 17 apr 2019 23:58 Nergens een lek te bespeuren of water dat er niet hoort te zijn.Is dit normaal of zit ik met een probleem ( niet echt hinderlijk op het geluid na dan), voor de rest doet de filter wat hij moet doen gezien de fosfaat dat in het kraanwater zit omgezet word in nitraat.
Hum, dit lijk me toch een probleem van luchtaanzuiging. Wil je alle aansluitingen fysiek controleren? Dus de koppelingen opnieuw bevestigen? Anders kan ook de afsluitrubber kapot zijn.

Ook ben ik benieuwd naar wat voor een filtermedium jij gebruikt. Zo kan ik tot niks terug vinden over zipromax.
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
beni
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:27
Locatie: Tienen

Re: Filtermedia zipromax?

Bericht door beni »

FOUTJE van mijn kant, het moet eigenlijk siporax zijn, ik heb nu twee kaar alles gedemonteerd en terug gemonteerd, alle mogelijke dichtingen gecontroleerd, niks wat niet hoort te zijn. De filter doet het goed op het geluid na dan als er gas opgepompt word. Dus ik kijk nu nog even de kat uit de boom.
Greetz
Beni

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: Filtermedia zipromax?

Bericht door warander »

Test het filter in emmer water. Zet die op het aanrecht. sluit het filter aan.


Dan de uitstroom tegen houden. kijken waar hij zuigt/lekt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
beni
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:27
Locatie: Tienen

Re: Filtermedia zipromax?

Bericht door beni »

al gedaan, niks van lek of geluid maar na tien minuten wel lucht die opgepompt word, voor de rest geen probleem.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”