Extern filter bromt ontzettend

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nicotu21
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2019 10:59

Extern filter bromt ontzettend

Bericht door nicotu21 »

Beste Allen,


Ik heb sinds het weekend een extern filter aangesloten. Hiervoor had ik een interne filter en pomp. Het betreft een oase filtosmart 200 in een 180 liter aquarium. Ik had hele hoge verwachtingen van dit filter omdat ik las dat hij fluisterstil zou zijn. Nu hij eenmaal geinstalleerd is, is er een ontzettend vervelend gebrom te horen vanuit de pomp, rond de 50db. Ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze pomp, of een oplossing weet voor het gebrom, want het is op deze manier geen pretje om het aquarium in de woonkamer te hebben staan.


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Extern filter bromt ontzettend

Bericht door Erik1974 »

Ik heb geen ervaring met deze pomp, maar 9 van de 10 keer zit er lucht in de pomp als hij bromt. Kijk goed of de pomp helemaal vol zit met water. Je kan hem ook wat heen en weer bewegen om evt. luchtbellen er uit te dwingen.
Ik zie op de foto een dopje wat er af gedraaid kan worden, ik had een filter wat dat ook had, als ik via dat gat de filter aftopte was het gebrom weg.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nicotu21
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2019 10:59

Re: Extern filter bromt ontzettend

Bericht door nicotu21 »

Ik heb de filter ook via dit gat gevuld voordat ik hem aan heb gezet, voller kreeg ik hem niet. Kan het een fabricagefout zijn, of wellicht dat hij moet indraaien? Met mijn interne filter heb ik nooit problemen gehad.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Extern filter bromt ontzettend

Bericht door Erik1974 »

Wat gebeurt er als je de filter voorzichtig heen en weer schudt?

Gebruikersavatar