Ammonia zonder toevoegingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MBerg
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2018 11:12

Ammonia zonder toevoegingen

Bericht door MBerg »

Beste mensen,

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een ammonia zonder toevoegingen. Eventuele chemische toevoegingen hoeven namelijk niet altijd vermeld te worden op de verpakking. Om een filter in te draaien of draaiende te houden zonder vissen is ammonia echter een handig spul. Ik heb 2 merken gevraagd om de kwaliteit en puurheid van hun ammonia nader te verklaren waaruit blijkt dat zowel ammonia van De Parel en het merkloze ammonia van Labshop geen toevoegingen hebben. Enkel ammoniak en water.

Het leek me handig dit te posten, gezien het feit dat waarschijnlijk meerdere mensen deze vraag hebben.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ammonia zonder toevoegingen

Bericht door amber98 »

Bedankt voor de tip, daar zullen zeker mensen baat bij hebben. Ikzelf gebruik hier voor het indraaien gewoon wat visvoer. Heeft tot nu toe al bij 3 bakken prima gewerkt voor mij ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MBerg
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2018 11:12

Re: Ammonia zonder toevoegingen

Bericht door MBerg »

Kan ook prima inderdaad, maar het werd bij mij zo'n rotzooi :lol:

Gebruikersavatar

Neil
200-400
200-400
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 dec 2017 14:16
Locatie: Zeeland

Re: Ammonia zonder toevoegingen

Bericht door Neil »

Een vraag van mij.
Waarom zou je ammonia toevoegen? Om hiermee sneller een nitriet piek te veroorzaken?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ammonia zonder toevoegingen

Bericht door amber98 »

Ammonia wordt bij mijn weten niet toegevoegd om het proces sneller op gang te krijgen, maar beter op gang te houden tot er vissen zijn. De bacteriën hebben meer te doen dus vermenigvuldigen zich meer en sterven niet af doordat ze niks meer kunnen afbreken. Vervolgens kunnen ze dus beter de belasting van de vissen aan. ;) visvoer en plantenresten zorgen eigenlijk wel voor hetzelfde.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MBerg
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2018 11:12

Re: Ammonia zonder toevoegingen

Bericht door MBerg »

Het gaat iets sneller in het begin geloof ik, omdat de ammonia niet vrij hoeft te komen uit de rottingsprocessen. Scheelt echter maar heel weinig. Het voordeel is vooral dat de ammonia-hoeveelheden wat hoger kunnen komen zonder je bak in een schimmelzooi te veranderen. Lukt uiteindelijk ook wel met voedsel, maar omdat ik goudvissen ga houden wil ik een flinke kolonie kweken om de belasting aan te kunnen.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”