Sunsun 404b doen of niet?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
FreakyCat
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2018 18:12

Sunsun 404b doen of niet?

Bericht door FreakyCat »

WIe heeft er ervaring met de Sunsun 404b?
https://www.multistrobe.nl/a-26412350/a ... lter-pomp/

Ik krijg een 500 liter bak en zoek hier een betaalbare pomp/filter voor. Er komen sluierstaarten in. Helaas de laatste tijd al genoeg centjes uit moeten geven, dus een Eheim zit er niet in. De pomp in mijn huidige aquarium maakt erg veel herrie, waarvan ik slecht slaap. Dus dit wil ik niet weer... En de pomp nu is echt waardeloos, waardoor mijn waterwaardes belabbert zijn, dit wil ik ook niet meer zo erg als nu.
Misschien hebben jullie een andere tip voor een pomp als bovenstaande niks is? En welke tweedehands Eheim zou ik naar kunnen kijken? (aldenk ik dat dat nog te duur is voor nu)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Sunsun 404b doen of niet?

Bericht door Linda »

Ik heb helaas geen ervaringen met dit merk.

Als je een echt goeie wilt zul je toch even moeten investeren ben ik bang.
Op marktplaats staan vast goede filters voor een klein prijsje.
Ik zou dan kijken voor een Eheim of een JBL. Anders heb je kans dat je alsnog een filter haalt waar je uiteindelijk niet tevreden mee bent waardoor je alsnog een andere moet kopen... Beter in één keer goed.

Anderen hier op het forum kunnen je vertellen welk rendement je qua filter moet hebben. Maar met 500 liter zal dat aardig wat zijn.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Sunsun 404b doen of niet?

Bericht door amber98 »

Ik denk dat je met sluiers toch wel een filter met de capaciteit van 1500L/U (Misschien zelfs 2000) mag hebben. Club al schijnt overigens ook een goed merk te zijn, ik zou persoonlijk het risico niet lopen met filters van goedkope merken

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
FreakyCat
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2018 18:12

Re: Sunsun 404b doen of niet?

Bericht door FreakyCat »

Deze is 2000 l/u.
Tijd en doorsparen voor een dure Eheim is er nu helaas niet, omdat ze na het indraaien zo snel mogelijk over moeten in de nieuwe bak. Op internet vind ik helaas geen (betaalbare) Eheim dat 2000 l/u filtert. De pomp die ik nu heb kan ik net zo goed in de kliko gooien, want die doet niks en het gaat niet goed met de vissen, vandaar.. Zou het dan echt zo bagger zijn zo een filter/pomp? Al gaat hij bijv. 3 jaar mee, dan kan ik rustig sparen voor een dure pomp.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Sunsun 404b doen of niet?

Bericht door amber98 »

Ik bedoelde trouwens fluval is ook een goed merk. Filters zoals sunsun halen meestal nog geen jaar en zijn alles behalve stil. Misschien is het eventueel wel mogelijk om 2 tweedehands filters van jbl, eheim of fluval te kopen zodat er in totaal minimaal 1500L/uur wordt gefilterd. Maar hoe dat zou werken, kan ik je niet vertellen. Ik kan me wel voorstellen dat deze makkelijker te vinden zijn voor goedkopere prijzen.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”