Oase binnenfilter?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Eskomietje
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2017 08:56

Oase binnenfilter?

Bericht door Eskomietje »

Hoi allemaal!! Nog 2 dagen en het inrichten van mijn nieuwe bak kan beginnen! Nu ben ik op zoek naar een filter.. ik kwam bij de Oase bioplus thermo 200 uit voor aquaria tot 200 liter. Hier zitten 3 grove sponzen in en 1 fijne. Nu wilde ik hem gaan customizen met tussen de grove sponzen wat keramische ringen voor de goeie bactierietjes:) nu is mijn vraag; ja eindelijk... heeft iemand ervaring met dit filter? Zo ja, doen of niet doen???

Alvast bedankt!

Groetjes,
Tianda

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Oase binnenfilter?

Bericht door Tim »

geen ervaring mee.. Maar waarom een interne filter waarom geen externe? wat is de inhoud van je aquarium?
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Eskomietje
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2017 08:56

Re: Oase binnenfilter?

Bericht door Eskomietje »

Inhoud is 110 liter ongeveer.. m'n pa is de aanstichter van deze hobby en die heeft altijd met interne filters gewerkt en zijn aquaria zijn prachtig! Vandaar dat ik niet zoveel extra geld neer wil leggen voor een extern filter :D

Gebruikersavatar

riny
0-200
0-200
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mar 2014 19:18
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Oase binnenfilter?

Bericht door riny »

Ik heb geen ervaring met dit filter. Maar in principe kun je prima één of zelfs twee sponzen vervangen door keramische ringen.

Ik denk dat het filter an zich prima kan werken.

Veel succes met je aquarium
Geduld is een schone zaak... en rust een must....

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Oase binnenfilter?

Bericht door Tim »

Eskomietje schreef: 18 jul 2017 06:41 Inhoud is 110 liter ongeveer.. m'n pa is de aanstichter van deze hobby en die heeft altijd met interne filters gewerkt en zijn aquaria zijn prachtig! Vandaar dat ik niet zoveel extra geld neer wil leggen voor een extern filter :D
extra geld dat valt wel mee de meeste buitwn pompen zijn gewoon veel gebruiksvriendlijker en makkelijker in onderdelen te verkrijgen en ook nog stukke mooier. tweedehands op mp kan je heel goed koop een eheimpomp halen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”