het nut van maanlicht

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

het nut van maanlicht

Bericht door Dante »

ik hoor het toch erg vaak, maanlicht (dus een paar blauwel ledjes ofzo) voor 's nachts in de bak.

is dit alleen omdat het er leuk uitziet, of heeft het ook daarwerkelijk nog een doel? (bijv vissen die eitjes beschermen zien ook nog wat 's nachts)

Gebruikersavatar

Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Re: het nut van maanlicht

Bericht door Patman »

Moonlight of nachtverlichting is er puur en alleen voor de eigenaar van de bak. De vissen zal het worst wezen denk ik.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar

Peter
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2007 10:07
Locatie: Berlaar (België)

Re: het nut van maanlicht

Bericht door Peter »

Dante schreef:ik hoor het toch erg vaak, maanlicht (dus een paar blauwel ledjes ofzo) voor 's nachts in de bak.

is dit alleen omdat het er leuk uitziet, of heeft het ook daarwerkelijk nog een doel? (bijv vissen die eitjes beschermen zien ook nog wat 's nachts)
ik weet niet of het veel nut heeft maar ik heb het erin zodat ik savonds ook nog van me vissen kan genieten mijn licht brandt van 10u tot 22u.
Om 21u55 gaat het neon lampje voor in de auto heb ik op een 12 volt adapter aangesloten aan en gaat uit om 0.00 u

Groeten peter

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: het nut van maanlicht

Bericht door Kevin »

Veelal voor eigen genot en plezier, sommige gebruiken het ook om het verschil tussen licht en donker voor de vissen wat te verminderen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”