zonlicht

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Fiat128

zonlicht

Bericht door Fiat128 »

is het erg als er zon op het aquarium valt? heb mijn juwel 60 verplaatst en op die plek een juwel 80 gezet maar nu merk ik dat op de nieuwe plek zon valt.....


en hoeveel uur tl-licht per dag is nodig?
ze hebben nu een evenaarrooster 12uur aan

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Bericht door Kevin »

Erg is het niet, maar vaak wel gunstig voor de alg groei. Een beetje alg kan geen kwaad natuurlijk, maar vooral in de zomer zou het best een plaag kunnen worden.

12 uur is het max. wat je planten gebruiken aan licht om te groeien, meer licht gaat ook weer de alg in de hand werken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

BazZi3
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2007 14:25

Bericht door BazZi3 »

12 uur is inderdaad genoeg, wel uitkijken inderdaad met alg in de zomertijden

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Bericht door Dante »

direcht zonlicht OP het aquarium is niet er ;) erin is een ander verhaal :P kan niet super veel kwaad, maar klanten kunnen verbranden, venwege de intensiteit van het licht, en de algengroei kan wat gaan toenemen. hou het in de gaten, als je er last van krijgt, toch gaan verplaatsen denk ik. maar eerdetr zal ik daar niet aan beginnen.

12 uur per dag de lamp aan is prima. de belichtingstijd in de tropen is ook ongeveer een 12 uur dus op die manier hou je het redelijk natuurlijk :)

Gebruikersavatar

Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Bericht door Patman »

Het ligt eraan hoe lang het zonlicht in die bak komt. Bij mij komt er 's ochtends even een straal zonlicht in, gedurende een half uurtje of zo. Dan zie je de vissen ook eens in hun natuurlijke kleuren.. hahah... Maar de hele dag.. Tsja, dan zie je zelf ook niet veel.

En als het via de zijkant erin komt kun je nog wat zwarte etalagekarton er tegenaan doen..
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
AVS

Bericht door AVS »

Probeer toch zoveel mogelijk dat zonlicht te mijden hoor.
Het lijkt onschuldig...maar na een paar weken zit je met een algengroei waar je maar moeilijk vanaf komt.

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”