Juwel verwarming instellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kwnl
0-200
0-200
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 apr 2017 20:40
Locatie: Delft

Juwel verwarming instellen

Bericht door kwnl »

Klopt het dat de verwarming van Juwel (in mijn geval een Rio180) een ramp is om in te stellen? Ik had hem op 24 ingesteld, maar temperatuur liep op tot 28 graden. Daarna op 20 gezet, maar toen zakte hij naar 22 graden... Nu maar op 22 gezet, maar hij zit alweer op 26.3 graden. Wat niet verkeerd is, maar het is niet stabiel.

Meer mensen er last van of ervaring mee?
Juwel Rio180 aquarium.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel verwarming instellen

Bericht door Linda »

Ik heb lang geleden een juwel verwarming gehad..Volgens mij waren die ook heeeeeel vervelend om in te stellen. Daarom heb ik nu een andere :P

Wat mijn ervaring is bij verwarmingen in het algemeen is dat de ingestelde graden niet overeenkomt met de temperatuur in de bak. Meestal moet ik hem iets hoger instellen om de gewenste temperatuur in de bak te krijgen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kwnl
0-200
0-200
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 apr 2017 20:40
Locatie: Delft

Re: Juwel verwarming instellen

Bericht door kwnl »

Ha, dan ben ik elk geval niet de enige. Nog maar even prutsen om het stabiel te krijgen.
Juwel Rio180 aquarium.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel verwarming instellen

Bericht door Linda »

Ja helaas....Er zijn nauwkeurigere verwarmingen maar het prijskaartje daarvan vind ik niet zo mooi...

Succes!!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel verwarming instellen

Bericht door amber98 »

Hier bij mijn juwel verwarming inderdaad rond de 26 graden staan volgens de verwarming. Als de lampen uit zijn is het 24 graden en als ze een tijdje aan zijn is het 25 graden.

Met andere verwarmingen heb ik eigenlijk altijd dat het erg verschilt. 19 graden op de verwarming kan 23 graden in de bak zijn maar ook 27 kan 23 zijn. Ik kijk bij die eigenlijk gewoon niet meer wat aangegeven staat en corrigeer gewoon tot de gewenste temperatuur in de bak zoals Linda al zei ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kwnl
0-200
0-200
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 apr 2017 20:40
Locatie: Delft

Re: Juwel verwarming instellen

Bericht door kwnl »

Inmiddels bij mij ook redelijk stabiel, in de ochtend 24 graden en als de lichten uitgaan in de avond ongeveer 25.5 graden. De lampen geven denk ik best wat warmte af waardoor de temperatuur weer stijgt.
Juwel Rio180 aquarium.

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”