Mijn LED verlichting

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Regis
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2016 14:59

Mijn LED verlichting

Bericht door Regis »

Hallo,

Ik ben van plan mijn aqaurium van 160L een beetje aan te passen, aangezien ik de scape niet meer zo mooi vind maar ook omdat de planten niet goed groeien. Ik ben dus van plan nieuwe planten te gaan gebruiken, maar voor een goeie plantengroei heb je natuurlijk ook goeie verlichting nodig, die ik op dit moment niet bepaald heb. Zou iemand mij kunnen helpen met het uitkiezen van LED verlichting, doormiddel van de belangrijke specificaties door te geven.
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: Mijn LED verlichting

Bericht door Erwin »

Ik ben geen expert maar ben ook bezig met mijn aquarium aan te passen voor een meer planten bak.
In mijn zoektocht kom ik tot de conclusie dat meer licht mooi is maar dan zal je wel iets met co2 en voeding moeten doen.
Dit is mijn led topic
https://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=8&t=12801
Misschien kan je even aangeven wat je nu qua verlichting hebt en wat de maten van je aquarium is.
Weet zeker dat er iemand in zal springen genoeg ervaring om je op gang te helpen.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Regis
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2016 14:59

Re: Mijn LED verlichting

Bericht door Regis »

Ik heb een bak van 1m * 0,5m *0,5m. Ik heb gewerkt met LED-strips, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat hier de specificaties van zijn, maar het blijkt dat het niet genoeg voor mijn plantengroei is. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een niet al te dure manier om toch een goede kwaliteit verlichting te hebben.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn LED verlichting

Bericht door Linda »

Hoi Regis!
Ik heb nul ervaring met LED sorry :P

Wat ik wel weet is dat er meer voor nodig is om een goede platengroei te krijgen dan alleen de verlichting. Lees je eens in over plantenvoeding en co2 (als je dat niet al had gedaan ;) ) Er zijn hier op het forum al veel topics over te vinden. Als je alsnog nog vragen hebt mag je daar natuurlijk altijd een topic over openen. :D
Maar hou rekening met hoe meer licht je boven je bak hangt, hoe meer co2 en plantenvoeding moet gaan toevoegen om te voorkomen dat je alg krijgt

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Mijn LED verlichting

Bericht door Stefan »

Ik zou zeker eens dat topic van yabado lezen.
Daar hebben stylz en ik een uitgebreide discussie over LED's, lichtkleur, plantenvoeding en planten/algen groei.
Ik denk dat dat veel van je vragen zal beantwoorden.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn LED verlichting

Bericht door stylz »

Stefan schreef:Ik zou zeker eens dat topic van yabado lezen.
Daar hebben stylz en ik een uitgebreide discussie over LED's, lichtkleur, plantenvoeding en planten/algen groei.
Ik denk dat dat veel van je vragen zal beantwoorden.
Scheelt ons een hoop tik werk :)

zonder meer over je LEDs te weten kunnen we er helaas alleen algemene dingen over zeggen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”