verlichting

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600
Berichten: 528
Lid geworden op: 12 feb 2008 20:28
Locatie: noordwijk

verlichting

Bericht door Roderick »

hoe zit het eigenlijk met dat nieuwe licht systeem van juwe,l high-lite geloof ik... ze zeggen dat het meer licht geeft ofzo... maar voor'n zo'n aquarium dat ik ga kopen (rio 125) maakt het toch niet zo veel uit... en zal zo'n juwel t5 buisje (heel dun tl buisje) langer mee gaan dan dat ik nu heb in mijn rekord 60 gewoon een goedkope tl buis van dan karwei???

mazzel

roderick
Groetjes Roderick
Afbeelding

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: verlichting

Bericht door Kevin »

T5 is er niet alleen van Juwel, het is bijna de nieuwe standdaard voor tl. Ze geven niet alleen meer lichtopbrengst maar gaan ook nog is langer mee en ze zijn stukken zuiniger dan de gebruikelijke T8.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600
Berichten: 528
Lid geworden op: 12 feb 2008 20:28
Locatie: noordwijk

Re: verlichting

Bericht door Roderick »

dusss je kan ze tegen woordig ook gewoon kopen bij de karwei of gamma of een andere bouw winkel?
Laatst gewijzigd door Roderick op 21 mar 2008 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roderick
Afbeelding

Gebruikersavatar

MiKlo
0-200
0-200
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 dec 2007 23:37
Locatie: Leiden

Re: verlichting

Bericht door MiKlo »

bij de bouwmarkten hebben ze niet alle lengtes heb ik gemerkt. je bent denk aangwezen op de electro technische groothandel of op de LFS

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: verlichting

Bericht door Kevin »

Een elketro winkel als handyman zou ze ook kunnen bestellen, alleen de lengtes waar Juwel mee werkt zijn vaak nog niet echt leverbaar in verschillende kleuren. Het begint gelukkig al wel steeds meer te komen nu.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: verlichting

Bericht door Dante »

ik heb zelf een juwel met t5 erin. ben er erg tevereden over. ik heb de rio 180.

helaas heeft juwel voor de t5 lampen een afwijkende maat. ze hebben namelijk de lengte van een t8, welke normaliter niet als t5 te koop is.

met andere woroden, als je dus ee t5 lamp wilt, moet je een juwel lamp kopen.

sinds 2 maandjes terug is er nu een 2e merk op de markt (ben even de naam kwijt) die ook de t5 lampen in juwel maten heeft. dus het zal nog even duren, maar ze komen er vanzelf meer :)

al met al, heb ik een record 60 met t8 en de rio 180 met t5, en moet ik wel eerlijk zijn dat bij t5 de lichtopbrengst zo mooi is dat reflectoren eigenlijk overbodig worden ;)

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”