Noodstroom aggregaat bij uitval van elektra thuis?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SpongeBob
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2021 16:50

Noodstroom aggregaat bij uitval van elektra thuis?

Bericht door SpongeBob »

Hebben jullie maatregelen genomen als de stroom uit valt?

Hoelang kan je bak zonder elektriciteit ?

En heeft er iemand ervaring met een klein noodstroom aggregaat ?

:zandloper:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Noodstroom aggregaat bij uitval van elektra thuis?

Bericht door amber98 »

We zijn er wel over na aan het denken, aangezien we meer dan 1700 liter aan aquariums hebben in totaal.. vanaf 4 uur zonder stroom beginnen de bacteriën behoorlijk af te sterven, hoe langer het duurt hoe groter de kans op nitriet of ammoniak piek word. Komt bij dat het in de winter natuurlijk ook soms nog spannend word met de temperatuur bij sommige vissen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
SpongeBob
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2021 16:50

Re: Noodstroom aggregaat bij uitval van elektra thuis?

Bericht door SpongeBob »

Ik kan een aggregaat aanraden. Laatste 5 jaar gaat elektra vaker uit dan in de jaren daarvoor. En uitval duurt ook steeds langer en de reacties van energiebedrijven worden steeds onlogischer. Ik heb een Aggregaat afgetankt met een benzine die lang stil kan staan, Aspen 4. Verbruik schat ik in op een liter per uur. 2 keer per jaar draai ik proef met belasting en gaat ie weer in zijn hok. Hele aquarium zit op een stekkerdoos dus aggregaat naar buiten en 10 meter snoer eraan en draaien. Tot nu toe een keer gebruikt bij plaatsen van een laadpaal. De elektricien gaf aan een uur de stroom eraf te moeten heen voor aansluiting in de meter kast. Tegenwoordig heb je een prima set voor €400.- tot €600,- met een vermogen van 1 - 3 kVA. Terugverdien tijd moet jezelf uitrekenen. Voor mijn aquarium is 1 kVA voldoende. De vriezer en koelkast kunnen best 4 uur zonder stroom als de deur dicht blijft. Maar in dit aggregaat zitten 2 stekkerdozen en kan er zo een extra verbruiker bij.

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”