Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Visje in het water »

Hallo allemaal,

Na een uitgedroogde dwerggarnaal op de grond te hebben gevonden.. :? Bedacht ik mij ..."wat een vervelende dingen kun je eigenlijk toch mee maken hè met deze hobby".

Zo kwam ik eens thuis met water náást het aquarium :o .. de uitstroom van een pompje bleek het water óver het aqaurium heen te spuiten, ipv ìn het aquarium.
Of.... is er een kikker overleden ònder het filterhuis :cry: ... zat er een gup vast achter het filterhuis.. (gelukkig gered door hem met rietje verder te kunnen blazen) uhmmm... sprong er ooit een visje naast een wandmeubel, waar ik nooit meer bij kon. Ja met verhuizen... het was ietwat te laat :(
Enz enz

Wat vinden jullie eigenlijk je ergste ervaring in deze hobby?

:vis:
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Gebruikersavatar

Max
800-1000
800-1000
Berichten: 985
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Max »

Ik heb vandaag een dode corydoras sterbaii uit het aquarium gehaald :cry: :?
Hij zat vast in een legbuis van de l-400... Hij heeft dus geen lucht kunnen happen :(

Deze zomervakantie, had ik de dag voordat we op vakantie gingen de pomp schoongemaakt. Maar bij het loskoppelen was er iets kapot gegaan... Dusdan moest ik de ochtend voordat we weggingen nog zoeken voor zo'n stom koppelings stuk. Wat bleek is dat dat stukje niet meer verkocht werd :shock: Nu had ik wel geluk dat de dierenwinkel nog zo'n stuk had liggen voor eigen gebruikt :D Die mocht ik tegen een klein prijsje kopen :lol: Maar daardoor wel een tijd later kunnen vertrekken...

Ook heb ik 2 keer gehad dat mijn oude pauwooggrondels in de uitstroombuis van het binnenfilter waren gekropen en daar niet meer uit konden.. Dood dus :(

Een van de ergste dingen is dit:

Ik werd wakker en de garnalen bak was lek :shock: dus een stuk van mijn kamer stond blank :shock:

Dit zijn een paar van de erge dingen die ik heb meegemaakt...
---------------------------------------------
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!

Gebruikersavatar

peterdenhaag53
1000+
1000+
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17 jul 2011 16:58

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door peterdenhaag53 »

Oeiiiiiiiii.... Heb er een paar gehad :mrgreen:

In mijn eerste aqualeven...een uitstroombuis die losgeschoten was en het water uit mijn meterbak gepompt werd. Echt ellendig.

Een bodembreuk in een 80 cm bak......was er net op tijd bij. Hele bak snel leeghalen en nieuwe bak regelen.

De gewone dingen als : emmertje water omschoppen, kras maken in voorruit, potje voer in de bak laten vallen etc.
Groet, Peter

Life is a carnival, believe it or not
aquel 150x50x50
rio 125
nano van peterdenhaag53

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Visje in het water »

OOO ach jee,... ik wil dus echt serieus gaan beginnen met hoe vervelend ik het vind, wat jij... Max, hebt meegemaakt... maar ik lig hier helemaal in een deuk om de laatste dingen welke Peter beschrijft.. Zoooo herkenbaar..
Net als ik de laatste keer om viel met stoel en al, en het potjes vlokvoer de lucht in vloog whahahahah

Sorry... ik moet weer even tot mijzelf komen,.. ahum.. nee echt.. dat zijn allemaal vervelende dingen idd.

En wat leerzaam zijn ze! Sommige dingen doen we dan ook nooit meer, of verzinnen we meteen een oplossing voor en passen deze de volgende keer bijvoorbaat al toe!

Ik ben benieuwd naar de rest van de ervaringen...

Max zijn voorbeeld van de cory in het leghol deed me overigens ook denken aan die ene keer dat er bij mij een oto vast was komen te zitten in een gaatje van het hout.. ook geen lucht meer kon gaan halen en dus overleden was. :(
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Fabian »

Hmmm. :P

- Ik ben wel eens uitgeschoten met de emmer water toen ik de bak aan het vullen was, hoepla over de elektriciteit :mrgreen: Dat ging gelukkig goed :roll:
- Heb ook een keer een potje met tabbletjes in de woonkamer laten vallen. Vond de hond niet erg :P
- De emmer met water heb ik ook eens laten vallen over de vloer, zo onder de kast
- Op een of andere manier heb ik ook mijn stofzuigertje gemold :lachen:

Gebruikersavatar

Max
800-1000
800-1000
Berichten: 985
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Max »

peterdenhaag53 schreef: De gewone dingen als : emmertje water omschoppen, kras maken in voorruit, potje voer in de bak laten vallen etc.
Visje in het water schreef:Net als ik de laatste keer om viel met stoel en al, en het potjes vlokvoer de lucht in vloog whahahahah
Ook bij mij heel herkenbaar :mrgreen:

Wat ook een keer is gebeurd;

Een gloednieuw potje vlokvoer van 200ml ofzo in de bak laten vallen... :roll: Nadat ik zoveel mogelijk eruit had gehaald, kreeg ik toch nog een nitrietpiek en zijn alle vissen gaan hemelen :hamer: :notamused:
---------------------------------------------
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!

Gebruikersavatar

Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Bertus »

Hmmmmmm, even denken :roll:

Vervelende dingen bij mij waren;
1- Nieuwe co2 reactor van 65 euro om zeep geholpen door het plastic nippeltje af te breken.
2- Kras in de voorruit, ik doe het o zo voorzichtig en dan ineens een kras.
3- Gisteren teveel Fe in de bak laten vallen, vandaag een behoorlijke plons ververst.

Nog geen schokkende dingen dus, en nou even deze uitspraak afkloppen :mrgreen:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Stefan »

Uhm eigenlijk weinig.
Ik heb nog nooit een potje voer in de bak laten vallen *afkloppen*.
Alleen een keertje omgevallen op tafel, maar dat kon ik gewoon allemaal terug scheppen.

1 keer een zieke honinggoeramie uit z'n lijden moeten verlossen, wat ik echt verschrikkelijk vond.

In m'n grote bak had ik een laag eendenkroos op het water van dik 5 cm toen ik terug kwam na 6 weken Australië.
Daarnaast had ik toen ook bladluis in m'n bak. Geen idee hoe die erin terecht zijn gekomen. M'n bijltjes vonden ze wel erg lekker.

Een enorme drijfalg plaag... wateroppervlak echt groen, alles ervan afgehaald, volgende dag weer net zo groen.

Mijn vorige grote bak bleek na 4 weken lek te zijn. Denk dat de lijmnaden te dun waren en waren uitgedroogd.

En het vervelendste vond ik wel met mijn aller eerste bakie, de aller eerste dag ooit dat ik vissen had, had het vrouwtje van mijn schaakbordcichlide zich vastgezwommen tussen een steen en de ruit.

Verder afgezien van een kras hier een daar niet veel boeiends.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door karinD »

Zelf heb ik nog geen aquarium, maar mijn bij mijn vader zijn vorig jaar bijna al zijn vissen dood gegaan aan stip. Was echt een nachtmerrie, hij had heel veel prachtige vissen. Het heeft een tijd geduurt voor het hele aquarium weer schoon was. Het was daarna wel een heel zielige bedoening, 300 liter water en nog maar een stuk of 6 kleine visjes en de grote meerval.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Sjakie
400-600
400-600
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:36
Locatie: Pijnacker

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Sjakie »

Mijn ergste aquariumervaring ? Daar heb ik een dubbel gevoel bij.

Ik ben vorig jaar op een lange vakantie geweest :mrgreen: maar moest daardoor mijn bak helemaal leeghalen :cry:
In deze bak zaten maanvissen en zeeltjes, welke ik van kleins af aan had grootgebracht...........
Gelukkig kon ik deze na lang zoeken kwijt bij een vissenopvang, dus toch nog een beetje positieve afloop :lol:

Groet, Sjakie
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !

Gebruikersavatar

oli4_97
200-400
200-400
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2013 21:23
Locatie: den haag

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door oli4_97 »

nou ben pas 3/4 jaar aquariaan dus het valt gelukkig mee :) :
- wegdromen bij verversen :oops:
- dode appelslak er verkeerd uitgehaald, dus d inhoud liep leeg in de bak :cry:
en dat was het gelukkig al :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Visje in het water »

Max schreef:
Wat ook een keer is gebeurd;

Een gloednieuw potje vlokvoer van 200ml ofzo in de bak laten vallen... :roll: Nadat ik zoveel mogelijk eruit had gehaald, kreeg ik toch nog een nitrietpiek en zijn alle vissen gaan hemelen :hamer: :notamused:
O wat erg! :(

Bertus schreef:Hmmmmmm, even denken :roll:

Vervelende dingen bij mij waren;
1- Nieuwe co2 reactor van 65 euro om zeep geholpen door het plastic nippeltje af te breken.
2- Kras in de voorruit, ik doe het o zo voorzichtig en dan ineens een kras.
3- Gisteren teveel Fe in de bak laten vallen, vandaag een behoorlijke plons ververst.

Nog geen schokkende dingen dus, en nou even deze uitspraak afkloppen :mrgreen:

1. jeeetje dan baal je echt!
2. tsja ik denk dat we daar haast niet aan ontkomen
3. gelukkig weet je wat je moet doen... pfff...


Stefan schreef:Uhm eigenlijk weinig.
Ik heb nog nooit een potje voer in de bak laten vallen *afkloppen*.
Alleen een keertje omgevallen op tafel, maar dat kon ik gewoon allemaal terug scheppen.

1 keer een zieke honinggoeramie uit z'n lijden moeten verlossen, wat ik echt verschrikkelijk vond.

In m'n grote bak had ik een laag eendenkroos op het water van dik 5 cm toen ik terug kwam na 6 weken Australië.
Daarnaast had ik toen ook bladluis in m'n bak. Geen idee hoe die erin terecht zijn gekomen. M'n bijltjes vonden ze wel erg lekker.

Een enorme drijfalg plaag... wateroppervlak echt groen, alles ervan afgehaald, volgende dag weer net zo groen.

Mijn vorige grote bak bleek na 4 weken lek te zijn. Denk dat de lijmnaden te dun waren en waren uitgedroogd.

En het vervelendste vond ik wel met mijn aller eerste bakie, de aller eerste dag ooit dat ik vissen had, had het vrouwtje van mijn schaakbordcichlide zich vastgezwommen tussen een steen en de ruit.

Verder afgezien van een kras hier een daar niet veel boeiends.

Nou ik vond het al boeiend genoeg. :P
karinD schreef:Zelf heb ik nog geen aquarium, maar mijn bij mijn vader zijn vorig jaar bijna al zijn vissen dood gegaan aan stip. Was echt een nachtmerrie, hij had heel veel prachtige vissen. Het heeft een tijd geduurt voor het hele aquarium weer schoon was. Het was daarna wel een heel zielige bedoening, 300 liter water en nog maar een stuk of 6 kleine visjes en de grote meerval.

Oja dat is idd een nachtmerrie! Ik hoop dat nooit mee te maken.

Sjakie schreef:Mijn ergste aquariumervaring ? Daar heb ik een dubbel gevoel bij.

Ik ben vorig jaar op een lange vakantie geweest :mrgreen: maar moest daardoor mijn bak helemaal leeghalen :cry:
In deze bak zaten maanvissen en zeeltjes, welke ik van kleins af aan had grootgebracht...........
Gelukkig kon ik deze na lang zoeken kwijt bij een vissenopvang, dus toch nog een beetje positieve afloop :lol:

Groet, Sjakie
Ach jeetje, ja dat is idd erg vervelend zeg. Mooi dat je een goede oplossing hebt gevonden.

oli4_97 schreef:nou ben pas 3/4 jaar aquariaan dus het valt gelukkig mee :) :
- wegdromen bij verversen :oops:
- dode appelslak er verkeerd uitgehaald, dus d inhoud liep leeg in de bak :cry:
en dat was het gelukkig al :D


hahaha sorry hoor, ik zie het helemaal voor me, dat wegdromen. Ook zooo bekend! whahahah

OHOH en dat van die appelslak... je beschrijft het humorvol eerlijk gezegd... Oeps sorry... :lol:
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Stefan »

Als ik zie wat sommige andere mensen meemaken, dan valt het echt wel mee vind ik...
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Kevin »

Ik had in de berging ooit is zo'n 13 kweek aquariums staan. Er is toen eens een stop gesprongen waardoor de verwarming en filtering is uitgevallen en natuurlijk veel te laat opgemerkt.
Al mijn jonge vis was direct al overleden, in de week erna nog een buts oudere vissen verloren. pfff wat een bende was dat zeg.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat is jouw ergste aquariumervaring?

Bericht door Visje in het water »

Oeioeioei wat erg!
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”