2 onbekende planten en een gek laagje op het water

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tverbeek
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2022 10:04

2 onbekende planten en een gek laagje op het water

Bericht door tverbeek »

Goedendag, ik heb 2 vraagjes.
Ik heb 2 goudvissen van mijn zusje omdat die er niet goed voor zorgde. Mijn aquarium is nu aan het indraaien en ik zie eigenlijk de hele tijd al een soort laagje op het water dus ik vraag me af of dat schadelijke is?
Afbeelding
In het aquarium staan in totaal 5 planten één vallisneria en een belgisch groen en nog een voorplant maar ben de naam vergeten, dan heb ik er nog 2 maar ik heb echt geen idee wat het is hebben jullie een idee?
1
Afbeelding

Afbeelding
2

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet Tijn

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: 2 onbekende planten en een gek laagje op het water

Bericht door amber98 »

Dit is een kaamlaag, als je hierop zoekt komt je al een eind verder. Planten zijn alternanthera soorten. Helaas zullen goudvissen alle planten opeten, dit is namelijk een deel van hun voeding. Hou er rekening mee dat gewone goudvissen niet in een aquarium gehouden kunnen worden, hiervoor worden ze te groot (40cm). Ze hebben een ruime vijver nodig. (3+m lang) Sluierstaart goudvissen hebben minimaal een aquarium van 120cm nodig met 50L per goudvis gerekend. Goudvissen kunnen makkelijk 20 jaar worden, mits ze de ruimte krijgen om gezond te blijven ;)

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”